geen beeld meer en foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnieuwelaar

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Beste helpers,

Gisteren viel het beeld van mijn laptop ineens op zwart. Ik had op dat moment veel youtube video's en een online spel open staan.
Ik heb de laptop gereset maar bij normaal opstarten kreeg ik telkens dezelfde fout: https://www.dropbox.com/s/7h43t19jer7h8f6/20160317_150630.jpg?dl=0

Ik heb uiteindelijk de pc kunnen opstarten in veilige modus en alleen wanneer ik het beeld via een hdmi kabel naar mijn tv liet lopen. Het beeld bevatte dan allerlei groen/gelige blokjes en zag er niet jofel uit:
https://www.dropbox.com/s/3epnejgpawpfcd0/20160317_153854.jpg?dl=0
Er was niet veel mogelijk in veilige modus. Ik heb geprobeerd om de videokaart te updaten maar dit lukte niet.
Ik heb systeem herstel geprobeerd maar al mijn systeem herstel updates waren weg.
Ik heb een back up gemaakt en wilde uiteindelijk windows 7 opnieuw installeren. Dit ging ook niet want mijn blueray speler werkt helaas ook niet meer. Dan maar windows 10 erop dacht ik maar dit lukte ook niet in veilige modus.

De wanhoop nabij heb ik het gisteren opgegeven.
Vandaag mijn pc opgestart.... Hij doet het weer gewoon volledig.

Toch wil ik me even melden met dit probleem. Moet ik me ergens zorgen over maken? Hoe kan het dat dit probleem zich voor deed en wat kan ik doen om te zorgen dat het niet nogmaals gebeurd?
Wie kan mij helpen?

Ik sluit het bericht af met wat info over mijn pc. Meer info nodig, dan geef ik die graag!
Alvast bedankt!
Marijn

asus G74S
Windows 7 home premium sp1
64bit
nvidia geforce gtx 560m 3gb
intel core i7 2630QM 2Ghz
8mb intern geheugen
hdd 500+500gb
directX11

Laatst bewerkt:
Die groen / gelige artifacts duiden op een mogelijk probleem met je videokaart.
Zelfs in veilige modus zou hij een normaal beeld moeten tonen, zonder artifacts.
Denk dat het verstandig is dat je jezelf ervan overtuigd dat de laptop voldoende koelt, controleer op aanwezigheid van stof bij de heatpipe van de koeling / ventilator en verwijder dat indien aanwezig.
Dan maar afwachten of de videokaart niet beschadigd is geraakt door extreme warmte want ik vermoed dat dat de boosdoener is geweest.

Alleen beeld via hdmi? En als je switched naar je laptopscherm, hetzelfde?

update.

tijdens het typen van bovenstaand bericht viel weer ineens mijn beeld op zwart. na 3 sec. kwam het terug, viel weer weg en 1sec later was het beeld terug en weer stabiel... Dit was wel terwijl ik de driver van de videokaart aan het upgraden was.
sindsdien is ineens mijn achtergrond gewijzigd in een standaard achtergrond. Sinds gisteren staan ook al mijn pictogrammen door elkaar.

@ scrapheap. Ik heb gisteren wel flink wat stof verwijderd. als dit de boosdoener was zou het moeten schelen. Maar zit daar geen beveiligingssysteem voor ingebouwd dat de laptop niet te heet wordt?
@jackall: alleen via hdmi. switchen naar laptopscherm deed hij niet meer. dan was het beeld zwart. ik kon wel de lamp aan zien gaan van het scherm (het zwart licht dan iets op)

@mnieuwelaar,

Ik heb toch even je vraag naar de laptopsectie verp;aaatst komt daar even beter tot zijn recht.Succes met je vraag.

Zou bij test dat intel monitor tooltje de installeren en de videodrivers updaten. Mogelijk hebben die 2 een conflict met elkaar.

Indien je hem bij ontstoffen hebt opengemaakt niets gezien qua problemen met het nVidia grafisch deel, losse soldeerpunten van de flip b.v.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan