Geen beeld meer na inbouw Processor en Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnytje

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Hallo,

Ben nieuw hier dus ff voorstellen, ik ben Donny en ben 19 jaar en woon in Overijssel.

Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe processor binnengekregen en deze ingebouwd, het gaat om een AMD x4 9950 phenon (quadcore). En heb ook geheugen er bij in geplaatst (2GB van OCZ), in totaal heb ik nu 4GB. Na het inbouwen van het geheugen en de processor wil ik mijn pc aan zetten maar krijg geen beeld meer op mijn monitor. Het lampje van mijn monitor blijft maar knipperen en krijgt geen beeld. Kan iemand mij helpen?

Specificaties systeem

AMD x4 9950 pheno2
4 GB OCZ ddr2
Asus sli moederbord
XFX 8800 GT
500 watt voeding

Als jullie meer willen weten wil ik het graag horen. Helaas moet ik zo werken tot 11uur vanavond, daarna ga ik even kijken, dus kan helaas niet snel antwoorden.

Groetjes Donny

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=M2N-SLI&os=24

Er staat geen 9950 tussen.... Zegt niet alles, want er is wel ondersteuning voor een 9850 (zoveel verschil is er volgens mij niet)
De 9850 heeft bios-versie 0802, of 0903 nodig.

Wat je dus moet doen is dit:
1. Kijken of je pc zonder het nieuwe geheugen wil opstarten (dus alleen je nieuwe processor erin laten) (zo ja: dan heeft het met je geheugen te maken)

2. Zo nee:. Je oude processor terug plaatsen en kijken of je computer dan opstart (zo nee: dan is er iets losgeraakt / kapot gegaan)

3. Zo ja: plaats nu je nieuwe geheugen bij en kijk of je pc nu nog goed opstart

4. Indien ja: Uitzoeken welk moederbord je precies hebt en welke bios-versie je hebt draaien.

5. Indien nodig bios-updaten en dan nog een keer je nieuwe processor proberen

Laatst bewerkt:
Als je inderdaad de M2N SLI hebt dan zal je nieuwe processor het probleem zijn. De AMD Phenom X4 9950 staat namelijk niet in de CPU support List van dit moederbord. Zie hier. De M2N SLI Deluxe ondersteund deze processor wel.

dus ik kan wel die bios-update gebruiken van amd 9850? Heeft dit geen invloed op mijn oude CPU (amd 5200+) als ik daarna mijn oude weer terugplaats? En als dit niet werkt? Wat moet ik dan doen? Wachten op een bios-update voor de 9950?

Bedankt trouwens voor jullie reacties, geheugen is het probleem trouwens niet, want ik heb al geprobeerd op te starten met het oude geheugen. (lukte niet) morgen haal ik koelpasta en ga ik mijn oude cpu er weer inzetten en dan kijken of ie doorstart (waarschijnlijk wel) als ik het zo lees. En dan probeer ik die bios-update van de 9850 als dat kan.

Groeten

dus ik kan wel die bios-update gebruiken van amd 9850? Heeft dit geen invloed op mijn oude CPU (amd 5200+) als ik daarna mijn oude weer terugplaats? En als dit niet werkt? Wat moet ik dan doen? Wachten op een bios-update voor de 9950?

Bedankt trouwens voor jullie reacties, geheugen is het probleem trouwens niet, want ik heb al geprobeerd op te starten met het oude geheugen. (lukte niet) morgen haal ik koelpasta en ga ik mijn oude cpu er weer inzetten en dan kijken of ie doorstart (waarschijnlijk wel) als ik het zo lees. En dan probeer ik die bios-update van de 9850 als dat kan.

Groeten
Het is niet de bios-update van de 9850, het is een biosupdate, waarmee je ook een 9850 kan draaien op het bord. Let wel op dat je de bios-update pakt die bij je moederbord hoort. Echt goed controleren welk moederbord je hebt. Foute bios-update kan betekenen dat je het moederbord bij t grofvuil kan zetten. (al is er tegenwoordig soms wel herstel mogelijk)
Helpt een bios-update niet, dan heb je pech.

Het kan in theorie ook dat je nieuwe processor gewoon kapot is (maar dit lijkt me niet logisch)

OK, je hebt helemaal gelijk. Zou het kunnen gaan werken met die bios-update dan? Omdat het een iets oudere is? En ik kan mijn hardware zien, met het progje in jou signature? handschrift of hoe dat ook heet :P?

En waarmee kan ik zien welke bios-versie ik nu draai?

Bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
Zou het kunnen gaan werken met die bios-update dan?

Nee een bios-update werkt waarschijnlijk niet! Een bios-update is géén upgrade,'n bios-update is bedoeld voor 't moederboard dat je momenteel geïnstalleerd hebt (verhelpt evt.bugs) en is geen upgrade naar de DeLuxe versie,in 95% van de gevallen is een update niet bedoeld om nieuwe processors te ondersteunen.Fabrikanten zijn niet gek! Ze brengen niet voor niets de DeLuxe versie uit! Voor info over biosversie:
download SIW (google ff)

Laatst bewerkt:
Nee een bios-update werkt waarschijnlijk niet! Een bios-update is géén upgrade,'n bios-update is bedoeld voor 't moederboard dat je momenteel geïnstalleerd hebt (verhelpt evt.bugs) en is geen upgrade naar de DeLuxe versie,in 95% van de gevallen is een update niet bedoeld om nieuwe processors te ondersteunen.Fabrikanten zijn niet gek! Ze brengen niet voor niets de DeLuxe versie uit! Voor info over biosversie:
download SIW (google ff)
Begrijp jij het zelf wel?

Een bios update is deels om bugs op te lossen, maar ook om nieuwe processors te kunnen draaien.

Als het niet gaat werken? Wat ik zo ga proberen, moet ik dan wachten op een nieuwere bios update die mijn processor wel gaat ondersteunen?

PC is doorgestart, nu pc wizard draaien.

PS: iemand zei laatst dat ik mijn PC opnieuw moest installeren na het installeren van mijn nieuwe cpu. Maar dat is toch niet waar of wel?

Dit zit erin,
pcwizard.jpg

staat geen deluxe achter.. iemand suggesties wat ik kan doen?
OEM Signature : ASUS M2N SLI ACPI BIOS Revision 0201 is dat de bios versie die ik er nu op heb zitten?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Alles HEEL aandachtig lezen wat op je scherm verschijnt tijdens het updaten!

http://dlsvr04.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/AsusUpdt_V71203.zip

Dit is het bios-update programma onder windows

http://dlsvr04.asus.com/pub/ASUS/mb/socketAM2/M2N-SLI/0903.zip
Dit is de nieuwste bios-versie (v0903 dus je loopt behoorlijk achter)

Jouw oude bios ondersteunt geen enkele Phenom-processor. Dus logisch dat ook die van jou niet werkt.

Succes!

(in de zip-bestanden staat ook nog wel een uitleg: eerst lezen)

Dankje, alleen ik zie geen uitleg in beide bestanden.

OK, updaten gelukt.. nu cpu verwisselen en kijken of mijn phenom werkt. Tot zo ;)

OEM Signature : ASUS M2N SLI ACPI BIOS Revision 0903

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan