geen beeld meer na upgrade w10

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
standaard met fabrieksimage van windows 7 doet de laptop het prima echter na een upgrade naar windows 10 start de laptop even door en gaat het scherm op zwart.
Ik heb de drivers van de intel video geheugen chip 3000 en de nieuwste van nvidia erop 630M geforce. als ik via de hdmi kabel afspeel op de tv heb ik wel beeld maar op de laptop niks
drivers eraf gehaalt maar maakt niks uit.
dus kort samengevat laptop aan even beeld daarna beeld zwart en kan ik op de tv verder het zien.

wie weet wat te doen moet een instelling/driver zijn want w7 draait prima erop

Kan heel goed aan windows 10 liggen.
Als alles goed werkt onder win7 waarom dan over gaan naar een gebrekkig werkend win10?

Druk op de toetscombinatie ALT+P en kies waar je beeld wil zien.

Daarnaast totaal oneens met de opmerking "een gebrekkig werkend win10" van srpchulp.

Laatst bewerkt:
@srpchulp, moet me toch even van het hart en ga er verder ook niet over in discussie.
We weten dat jij geen fan bent van W10 en dat is je goed recht. Ik vind het alleen niet nodig om dit in vele topics te benadrukken. Je hebt reeds uitvoerig je punt gemaakt in de afgelopen maanden. Waarom iemand naar W10 overstapt (sorry voor mijn taalgebruik) gaat je geen **** aan eigenlijk.
Nog even terzijde, voor mij persoonlijk en drie andere systemen hier in huis veruit het beste OS wat ik tot nu toe heb gehad.
Tevens einde discussie voor mij.

srpshulp zei:
Als alles goed werkt onder win7 waarom dan over gaan naar een gebrekkig werkend win10?
Totaal overbodige off-topic reactie waar TS niet op zit te wachten.

Ik dacht eerst, niet op reageren, maar toch de onjuistheid van de opmerkingen hierboven aankaarten.

in het originele bericht staat "wie weet wat te doen moet een instelling/driver zijn want w7 draait prima erop"
Vandaar mijn opmerking "ga dan terug naar windows 7".
Dat zeg ik niet in de eerste plaats omdat ik geen fan van win10 zou zijn, maar omdat teruggaan naar een situatie waarbij het wel werkt (win7) de meest zinvolle is en in deze situatie niet off-topic. Het zou het probleem ineens oplossen.

Dan over de opmerking "gebrekkig werkend Win10". Vanuit het standpunt van de situatie van Vipertronic is het een gebrekkig werkend systeem, want het doet niet wat hij wil.

Tenslotte toch nog dank aan Terrarabo voor de inhoudelijke reactie. Ik weet een kwaliteitsreactie altijd te waarderen.

standaard met fabrieksimage van windows 7 doet de laptop het prima echter na een upgrade naar windows 10 start de laptop even door en gaat het scherm op zwart.
Ik heb de drivers van de intel video geheugen chip 3000 en de nieuwste van nvidia erop 630M geforce. als ik via de hdmi kabel afspeel op de tv heb ik wel beeld maar op de laptop niks
drivers eraf gehaalt maar maakt niks uit.
dus kort samengevat laptop aan even beeld daarna beeld zwart en kan ik op de tv verder het zien.

wie weet wat te doen moet een instelling/driver zijn want w7 draait prima erop

Al bij beeldschermen gekeken en staat de monitor wel als eerste?

ja met de knop windows en P op dupliceren en en enkel scherm geselecteerd heeft geen effect
dacht dat ik probleemloos deze medion laptop P7621 kon upgraden naar windows 10 maar helaas
dit echter ook met een medion P7615 en E7216 gedaan van W7 naar W10 zonder problemen
alle drie de laptops ongeveer zelfde techniek en bouwjaar 2010/2011
enkel de p7621 draait dus niet goed op windows 10 wel de huiste driver gedownload

hij doet het met windows 10
via windows 7 geupgrade naar w10 met dvd
daarna aut de drivers laten installeren via w10 update en NIET via de aut driver tools van intel en nvidia

Ik dacht eerst, niet op reageren, maar toch de onjuistheid van de opmerkingen hierboven aankaarten.

in het originele bericht staat "wie weet wat te doen moet een instelling/driver zijn want w7 draait prima erop"
Vandaar mijn opmerking "ga dan terug naar windows 7".
Dat zeg ik niet in de eerste plaats omdat ik geen fan van win10 zou zijn, maar omdat teruggaan naar een situatie waarbij het wel werkt (win7) de meest zinvolle is en in deze situatie niet off-topic. Het zou het probleem ineens oplossen.

Dan over de opmerking "gebrekkig werkend Win10". Vanuit het standpunt van de situatie van Vipertronic is het een gebrekkig werkend systeem, want het doet niet wat hij wil.

Tenslotte toch nog dank aan Terrarabo voor de inhoudelijke reactie. Ik weet een kwaliteitsreactie altijd te waarderen.
Ik maak hier nog wel even een "volkomen onbruikbaar en zeker niet te overwegen besturing systeem" van. Ik weet niet of jullie op de hoogte zijn maar Microsoft heeft voor de release van Windows 10 hun beta test team ontslagen. en Microsoft probeert nu zoveel mogelijk proef konijnen te krijgen door de installatie gratis en toch wel geforceerd aan te bieden. Wij, net als andere grote ICT bedrijven worden goed betaald wanneer we bedrijven overzetten naar Windows 10.

Intern kampt Microsoft met een gigantisch communicatie probleem en daardoor blijven de simpelste problemen van Win10 vaak onopgelost.

Veel mensen waaronder ik vinden het inmiddels immoreel om Windows 10 te adviseren tegenover mensen terwijl we weten dat we een waardeloos product verkopen. Helaas hebben wij hier weinig over te zeggen want de uitrollen en de 130% stijging in support tickets brengen goed geld in het laadje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan