geen beeld meer tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Goedendag, ik heb een vreemd probleem
Als ik de computer opstart dan heb ik totaal geen beeld meer.
De videokaart is goed
De harde schijf is goed
Ik heb de batterij in en uit geplaatst
De kabels zijn goed

Gisteren deed ie het nog wel, maar kreeg ik wel steeds een melding over een error en een bios default
Ik heb daarna in de bios de load default gedaan en toen starte ie wel ff op
Nadat ik wat naar een floppy wilde kopieeren sloeg de pc steeds vast en nu dus helemaal geen beeld meer tijdens het opstarten

Wie weet misschien een oplossing voor mij
Alvast bedankt

Barney
 
Heb je de mogelijkheid een andere video kaart kan uitproberen??
 
Als ik het goed begrijp heb je dus ook geen optie meer om in de bios te komen?
Probeer allereerst eens de bios te resetten door de CMOS jumper los te halen, minuutje wachten en weer terugplaatsen.. Haal wel eerst even de netstekker uit de pc. Probeer daarna weer op te starten.

Lukt het nog niet, haal dan wederom de netstekker los, verwijder alle kaarten behalve je videokaart. Haal alle kabels van harde schijf en andere stations los en start daarna weer op. Kijk dan of je weer opstarttekst in beeld krijgt. Is dat het geval plaats dan één voor één alle componenten weer terug, te beginnen met de kabels van je schijf en disk-stations.

Lukt het echter nog niet probeer dan eens de (AGP)Videokaart te verwisselen voor een andere (PCI) videokaart.
 
Oke Rene, ik ga je uitleg meteen uitproberen
Ik had inderdaad al een andere videokaart geprobeerd en ook een pci videokaart


kan je mij nog vertellen waar die jumper ongeveer zit, die ik ff los moet halen ?

Alvast weer bedankt he, vooral voor je snelle reactie
 
Je hebt je cmos al gereset dmv het verwijderen van je batterij...
 
Om het precies te kunnen zeggen zou je even moeten vermelden welk moederbord je hebt. Kijk in ieder geval in de buurt van de batterij.
 
ATC-6130 dat is wat ik op het moederbord zie staan, hij is al een paar jaartjes oud hoor

Vlak bij de batterij zie ik helaas nog geen jumper die ik kan verwijderen

ik zie zowiezo geen jumpers

Groeten Barney
 
Je hebt je cmos al gereset dmv het verwijderen van je batterij...

Afhankelijk van het type moederbord en of je de netstekker hebt verwijderd.
 
Ik heb nu wel een jumper gezien, ik ga die er ff een minuutje uithalen.

Moet ik nu eerst de batterij weghalen
dan de jumper
dan de batterij plaatsen
dan de jumper terugzetten
?

Barney
 
Alleen de jumper weghalen volstaat. Staat er CMOS bij de jumper? dan heb je de goede.
 
Nee er stond geen cmos bij , ik zal verder moeten zoeken naar een andere jumper, omdat dit waarschijnllijk niet de juiste was, want het heeft niet geholpen

Ik ga verder zoeken naar een ander jumper dan

groeten Barney
 
vaak is het jumper 1 en die moet je dan op pin 2 en 3 zetten ipv 1 en 2
 
Oke Harmen, maar moet ik hem als ik hem gevonden heb dan later weet terug zetten hoe hij het eerst stond ?

BArney
 
Ja zeker, die stand is speciaal bedoel om hem te resettten. Hij moet inderdaad weeer terug.



Hier vind je ook nog wat info.


Afhankelijk van het type moederbord en of je de netstekker hebt verwijderd.

Weer wat geleerd. Dit heb ik echt nooit geweten. :)
 
Laatst bewerkt:
He Harmen ik heb het gedaan met de enigste jumper (8) die ik kan vinden , maar helaas nog totaal geen beeld, het lijkt zelfs dat de computer ook niet doorloopt tijdens het opstarten, de floppy drive reageert ook niet ( heb er al een andere in gedaan en ook een andere harde schijf )
Het enigste dat brand zijn de lampjes van de cdrom en de cdwriter

ps met de netstekker bedoel je toch gewoon de voedingskabel he ?

Ik denk dat ik alle hardware maar is ga verwijderen en dan stapsvoets de hardware weer plaatsen, ik zou het anders nu ff niet meer weten ( jij wel )

groeten Barney
 
ps met de netstekker bedoel je toch gewoon de voedingskabel he ? Ik denk dat ik alle hardware maar is ga verwijderen en dan stapsvoets de hardware weer plaatsen, ik zou het anders nu ff niet meer weten ( jij wel )
Daar word inderdaad die stekker mee bedoeld.

Bij de basis beginnen dat is opzich een goede methode.

als je mn andere bericht nog gezien hebt. Moet je dus niet jumper 8 hebben.


Zorg altijd voor een backup !! van oa je drivers.
 
Laatst bewerkt:
Nu, ik heb alle kabels los van het moederbord, hd, cdrom, cdrw, floppy.
Geluidskaart
usb kaart

en nu alleen met de videokaart erin krijg ik nog geen beeld, wel vind ik dat de ventilator van de processer langzaam op gang komt en dat hoor je ook.

Zou het ook aan het geheugen kunnen liggen

groeten Barney
 
Nou het wordt een groot probleem dat is een ding dat zeker is .
Ik zie maar 1 jumper die ik heb kunnen verplaatsen en dat heeft niet geholpen, kijk ik bij jumper 1 dan is deze gesoldeerd op het moederbord.
Alle hardware en kabels verwijderd en nog geen beeld
Gisteren heb ik wel in de bios de Bios default en de de bios setup default gedaan, mischien hebben jullie daar wat aan.

Ik moet nu naar de tandarts dus zeg ik jullie even goedendag en alvast hartelijk bedankt voor jullie voortreffelijke steun.

Ik hoop dat als ik terugkom, dat er iemand mischien nog een ideetje heeft, want ik kom er nu echt helemaal niet meer uit.

he tot later en nogmaals erg bedankt allemaal

groeten Barney
 
Geplaatst door Barney
, wel vind ik dat de ventilator van de processer langzaam op gang komt en dat hoor je ook

groeten Barney

Is je processer niet verbrand door de slecht werkende ventilator?

Gr Jozo
 
ja inderdaad ik heb het ook gehad maar dan hangt er een beetje "gebakken" lucht als de processor kapot is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan