geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Wie kan hier iets mee???
Heb een oude PC met Abit V6 bord opgetuigd met dvd schrijver en cd-rom lezer en multipanel. HD 40 GB, extra 4 ports USB2 en ethernet en draadloze lan kaart.
Software er op alles draait.
Na het opzetten van Norton System Works en overstarten is het systeem nooit meer op te starten.
Ik de eenste tik an de harddisk en de fan van de processor draait. Maar ik krijg geen beeld.
Ik heb de videokaart gewisseld, de flatcable aan de HDD gewisseld alle stekkers uit de cd rom en vdvd gehaald. niets helpt. Blijft geen beeld geven. Iets met cmos doen??? Lichtje op floppydrive brand ook niet.
Harddisk gewisseld helpt ook niet. geen beeld.

Wie helpt mij hieruit??

grtz.,

henk sr

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hoi ik had dat probleem ook bleek aan de usb aansluiting te liggen pas nadat ik deze los had en de voedingsstekker los van het moederbord had gehaald en weer terug geplaatst ging het weer goed, ik weet niet of dit het zelfde probleem is maar proberen kan geen kwaad.

Gr, Modag

Hoi Modag,

Bedankt voor je antwoord, maar het werkt bij mij niet.

grtz.,

henk sr

Hoi,

Jammer blijf eigenlijk alleen cmos clear over al geprobeerd?

Modag

hoe doe je dat en wat is het gevolg. is batterij er uit voldoende??

Hoi,

De gevolgen zijn dat je de bios weer moet invullen zoals bv.
fsb tijd etc.
Heb je nog een manual toevallig want je zal de voeding en de batterij eruit moeten halen. Maar meestal zit er ook nog een jumper die je moet omzetten, maar je zou ook het eerst alleen met batterij en voeding kunnen proberen deze moeten er dan ong, 30 sec. uit blijven.

Modag

heb de jumper gevonden. verplaatst en aan gezet. terugezet en aangezet. nog geen beeld.

Hoi,

Je hebt toch wel de jumper omgezet nadat je de voeding en batterij eraf had, de volgorde is voeding los, batterij eruit dan jumper omzetten 30 sec wachten dan in omgekeerde volgorde terug plaatsen.

Modag

nee alleen jumper omgezet en geprobeerd op te starten, wat niet lukte. Toen jumper teruggezet en opgestart. starte wel maar geen beeld.
ga het nu doen zoals jij aangeeft.

Als er geen hdd aan hangt alleen een floppy drive dan moet hij toch opstarten op de floppy??

dat doet hij ook niet

jumperen heeft ook niet geholpen.

Nee niet de stroom erop
Gewoon 30 sec wachten dan jumper terug dan batterij dan voeding dan doet hij hopende weer.

Modag

wat nu?? Alles is los. Alleen de floppydrive hangt er aan. De usb kaart is er uit. Alleen de videokaart en de netwerkkaarten zitten er nog in.
grtz.,

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan