Geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladylover1

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2004
Hallo allemaal ik heb een vraagje als ik mijn pc opstart krijg ik geen beeld meer ook niet dos of bios scherm krijg ik meer. Dus gewoon zwart beeld pc werkt wel ik haar hem draaien maar krijg niks beeld grafische kaar is on boord heb er al 3 andere monitoren op getest allemaal het zelfde waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit oplossen?

Als je geen beeld hebt en de monitor is goed dan ligt het aan de videokaart aangezien je vanaf de start van de pc niets ziet.

Je zult dan een losse videokaart in je pc moeten stoppen aangezien je nu een on-board kaart gebruikt.

De voeding zal nog werken en dan ook de devices en ventilatoren, maar de rest weet je niet.

Als een videokaart ook niet werkt.

Mijn standaardriedel bij deze.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Of breng hem weg naar de PC boer.

Ik denk dat dit iets te moeilijk is voor ladylover1 gezien de vraag.

Het mooiste zou zijn als je even den videokaart kunt lenen van iemand om te testen of het dan weer werkt. Of inderdaad even bij iemand langsbrengen.

hallo

alvast bedankt voor jullie info heb er al een ander kaar ingestoken maar nog niks dus denk niet dat het daar aan ligt en om om die ander raad in te gaan ik kan mijn kaar niet afhalen van mijn moederbord he aan gezien die on boord is maar toch bedankt voor de hinde ik denk dat ik heb beter naar de winkel breng ik vrees eerder dat het aan mijn moederbord ligt ik wens jullie nog een fijne dag toe :thumb: ciao ciao.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan