Geen beeld (monitor blijft op standby)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Racierox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn pc. Als ik hem aan zet gaat alles gewoon draaien en lijkt hij gewoon normaal op te starten, maar hij geeft geen beeld. Het enige verschil is dat normaal gesproken de fans heel even hard gaan draaien en dan na een seconde op normale snelheid. Nu blijven ze gewoon hard draaien.

Een aantal weken geleden had ik hetzelfde probleem (toen was de pc niet open geweest, gewoon van de ene op de andere dag). Ik heb hem toen een aantal keer opnieuw gestart tot hij ineens een scan ging doen en daarna deed hij het weer.

Ik heb nog een andere oude pc die ook geen beeld gaf, dus ik ging onderdelen daarvan in deze pc checken, videokaart en geheugen ging gewoon goed. Toen wilde ik mijn CPU checken, maar die CPU ondersteund geen 64 bit os, dat stond wel op mijn computer en dus kreeg ik een foutmelding: Warning... different CPU.. enz. Kweet het niet precies meer, daarna sloot hij direct af. Dus ik weer de goede CPU erin doen en nu blijft het beeld zwart.

Wat ik al heb geprobeerd: Bios resetten, batterijis er al een kwartier ofzo uit geweest.
Ik heb hem zonder CPU gestart, maar hij gaf geen beepjes, ik dacht dat hij dat normaal gesproken zou moeten doen. Wijst dit erop dat mn mobo kapot is of hoeft dit niet? Het indicatieLEDje brandt wel gewoon, ik heb een Asus P5N-D mobo trouwens.

Mijn vraag is dus waar dit aan kan liggen? Heb ik met deze actie mn moederbord gesloopt of is dit niet mogenlijk en zit het ergens anders in? Is het een idee om een bootdisk oid te maken of heeft dat ook geen zin?

Alvast bedankt! Mvg Arie Vermeulen
 
eej ik heb sins 5 dagen een nieuwe computer en ik hat hezelfde probleem. Als het goed is heb jij ook dat je toetsenbord niet reageert en je cd/dvd speler. Ik heb mijn moederbord gereset met behulp van de handleiding, toen deed hij het weer perfect.
 
Hoe bedoel je dat het toetsenbord niet reageert? Ik heb geen beeld dus weet niet of hij niet reageert, maar dat deed hij daarvoor gewoon wel. Dvd lade gaat gewoon open en laadt ook wel (lampje gaat knipperen).

Bedoel je met moederbord resetten de bios resetten door de batterij eruit te halen of hoe heb jij het gedaan?
 
Als je je computer opstart gaan de lampjes van je capslock/numlock/scrollock oplichten, maar blijkbaar doet dat het wel bij jouw. Ik heb me moederbord gereset door een zogenaamde jumper.

Ik denk dat het bij jouw niet ligt aan je moederbord omdat je andere hardware wel reageert. Ik denk eerder dat je videokaart stuk is, maar probeer eerst het moederbord te resete, en als hij het dan niet doet dan hem testen met een andere videokaart.


m.v.g Alex
 
Dat van die lampjes weet ik ook niet. Dat ga ik nog ff bekijken.
Een jumper kan ik op mijn moederbord niet vinden or (Asus P5N-D) Die zou in de buurt van die batterij moeten zittten toch?

Mn videokaart lijkt me ook niet, die deed het daarvoor gewoon goed. Dan zou die door het plaatsen van een verkeerde CPU kapot zijn gegaan? Maargoed, ik heb nog een andere videokaart, dan ga ik dat proberen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Edit: Ik zie net dat er ook geen lampjes op mn toetsenbord zitten, dat kan ik dus ook niet testen.

Maar weet jij wat de gevolgen van het plaatsen van een verkeerde CPU kunnen zijn?

Edit2: Andere videokaart geprobeerd, geen resultaat.

Wat ik dus al kan afstrepen: Videokaart, CPU (want op het moment dat hij kapot ging zat er een andere in), geheugen.
Het lijkt mij dus toch het moederbord of iets met de software, zou hij zonder Hd beeld moeten geven in het begin? Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan