Geen beeld na Lang uitstaan pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Highroller

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Berichten
156
Hallo,

Ik heb al een paar maanden een probleem met de pc van mijn ouders.
Als de pc snachts wordt uitgezet, en de volgende ochtend hem weer opstart, dan krijg ik eerst bios dingen enzo dan het windows 7 logo en daarna no input op mijn scherm.
Dit duurt ongeveer 10 min en dan heb ik beeld en zit ik op het bureaublad, en werkt de pc naar behoren. Als ik hem dan uitzet en weer aan heb ik dit probleem niet. ook vanuit lang uitstaan en dan opstartten in veiligemodus heb ik het ook niet.

Wat ik al gedaan heb:
Opnieuw windows 7 64bit geinstalleerd.
Voeding en videokaart vervangen.
Nieuwe MB drivers geinstalleerd.

Weet iemand waar het door komt?
het betreft wel een pc van 8-10 jaar oud.

---
Intel Core2Quad Q8200
Asus P5KPL-AM SE
4Gb Ram
1tb HD
---

Mvg,
Highroller
 
Drivers van je videokaart ook al overnieuw geïnstalleerd?
 
Kan ook aan de voeding liggen. Test eens met een andere voeding.

Tijs.
 
Blijkbaar wil een bepaald onderdeel (voeding of videokaart zelf) alleen maar werken als hij wat is opgewarmd. Dan is dat deel waarschijnlijk op sterven na dood en werkt het binnenkort helemaal niet meer.
In geval van nood zul je moeten kiezen om in VGA mode op te starten/werken.

dan opstartten in veiligemodus heb ik het ook niet
Dit over het hoofd gezien. Dat wijst niet direct op een warmteprobleem. Al gok ik toch op de video kaart. Heb je niet iets anders liggen om te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Videokaart drivers ook al opnieuw gedaan, en andere voeding hielp ook niet.
 
En welke voeding en welke videokaart betreft het?
 
Uhm.. Een bequit! 630 watt en de sapphire HD4850 512 mb uit andere pc. Waar dit alles perfect werkte.
 
dan opstartten in veiligemodus heb ik het ook niet
Veilige modus is toch ook VGA! of start hij daarna wel onmiddellijk door op je videokaart?
 
Heb je al eens je werkgeheugen getest op fouten?
 
Dat doe je met memtest86+. Je moet dat wel enige tijd laten lopen, minimaal 2 passes maar liefst 8 uur lang. Elke fout die daar uit komt is er 1 teveel.

Je kunt het handigste een bootable usb-stickje maken en daar vanaf opstarten. Download daartoe deze bij de downloads:
Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*
Bedenk wel dat de usb-stick geformatteerd wordt en je dus de data kwijt raakt die op de usb-stick staat ;)
 
Ik weet niet hoe videokaarten in elkaar zitten, maar het feit dat de ene functie werkt, wil niet zeggen dat alle functies werken.
Maar het blijft een long shot ja. Ik wacht benieuwd af wat je uiteindelijk vindt.:thumb:
 
Oke ik heb 6 passes ( 7uur ) laten testen, 0 errors gevonden.
wat nu?

Update: vanochtend opgestart, nu krijg ik geen eens een Windows logo meer te zien. Het lijkt erger te worden.
 
Laatst bewerkt:
Wil je de SMART van de harde schijf eens uitlezen? En wil je ook eens een benchmarkje van je harde schijf draaien met hdtune?
 
SMART? Via computer beheer En dan logs?

Zal het vanavond uitvoeren.
 
Ik heb via de chat begrepen dat in HDtune ook al waarschuwingen gegeven worden. Dat bevestigt mijn vermoeden dat de harde schijf aan het overlijden is.

--> vervang de harde schijf eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan