Geen beeld na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tendrickx

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
Ik heb mijn pc volledig leeg gehaald en er opnieuw Windows Vista Ultimate op gezet. Dit ging allemaal vlekkeloos. Vervolgens moest ik natuurlijk heel wat updates installeren. Ook dit was geen probleem. Echter, nadat ik de updates had geïnstalleerd, moest ik de pc opnieuw opstarten. Het opstarten leek heel normaal te gebeuren, ik hoorde de twee piepjes die ik altijd hoorde, er kwamen witte lettertjes in beeld en de laadbalk voor Vista kwam in beeld. Daarna gebeurde er echter wat vreemds: Ik hoorde het geluid dat je hoort als Windows opstart, maar het scherm werd ineens zwart en later kwam er 'no signal' in beeld. Dit gebeurt steeds als ik de pc opnieuw opstart. Als ik ervoor kies om Windows in veilige modus op te starten, doet ie het wel gewoon. Hoe kan ik dit oplossen? Ik zou graag de pc weer op de normale manier opstarten.

Start op in Veilige Modus en zet een systeemherstelpunt terug.

Heb je misschien een onboard videokaart die nu als standaard staat ingesteld ?

Rickvi68

Ik heb werkelijkwaar geen idee. Kan ik daar achter komen in de veilige modus? Ik weet dat er een Nvidia Geforce kaart in zit, maar ik weet niet wat er is ingesteld..

Via die F8 opstarten in video met lage resolutie, chipsetdrivers ophalen en installeren en zo ook die voor de grafische kaart van nVidia zelf, zul je wel eerst moeten rebooten en weer opstarten in die modus.
Welke merk en type PC, of bij zelfbouw, moederbord is het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan