Geen beeld op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rdinh0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 5750G-2314G50Mnkk
Enkele malen kreeg ik een geheel wit scherm wanneer ik mijn laptop aanzette, nu krijg ik geheel een zwart scherm en meer niet.
Extern heb ik wel beeld, dus het RAM geheugen is gewoon goed. Ook verder alles los gemaakt (hdd,cddrive, bios batterij etc)
Ik heb een andere LCD kabel geprobeerd en ook een andere LCD scherm maar helaas hetzelfde probleem. Deze laptop heeft geen inverter dus deze kan ik niet vervangen.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb totaal geen idee, misschien gewoon iets niet goed op het moederbord waardoor er geen signaal naar het beeldscherm wordt gegeven?

alvast bedankt voor jullie antwoorden
 
Dus zowel op een intern als ook met een extern scherm heb je geen beeld? Dan blijft alleen een kapote VGA kaart over. Of je ze kan vervangen weet ik niet. Meestaal gaan ze kapot doordat de laptop te heet is geworden. En een laptop wordt te heet omdat hij te veel stof heeft binnen gekregen.
 
Dus zowel op een intern als ook met een extern scherm heb je geen beeld? Dan blijft alleen een kapote VGA kaart over. Of je ze kan vervangen weet ik niet. Meestaal gaan ze kapot doordat de laptop te heet is geworden. En een laptop wordt te heet omdat hij te veel stof heeft binnen gekregen.

extern heb ik wel beeld, intern niet..
 
Kan zo een inverter niet op het moederbord zitten? Ik denk gewoon luid. Maar indien het LCD kabel al is vervangen, en een ander scherm het niet doet, en een externe scherm het wel doet, dan ben je door je opties heen. Blifjt alleen nog mainbord vervangen over, vrees ik.
 
Hallo

Volgens mij bezit dit model laptop een l.e.d. scherm , en dus uiteraard geen backlightinvertor...

Hoe oud is deze laptop ???

Controleer het schakelaartje of reed schakelaartje op zijn korrekte werking (lid open/close detectie).

Zijn de korrekte onderdelen wel gebruikt , en uiteraard korrekt gemonteerd ???

Dit :

"Enkele malen kreeg ik een geheel wit scherm wanneer ik mijn laptop aanzette"

Zijn meestal de symptomen van een niet korrekt ingeplugde (motherboardzijde) connector t.f.t. paneel. (of een defekte kabel)

Peter
 
Kabel en scherm heb ik nieuw besteld dus daar kan het niet aan liggen (ga ervan uit dat beiden werkend zijn)
laptop is zo'n 2/2,5 jaar oud, die lid open/close is het ook niet zovaak bios reset gegeven etc dus dat kan het niet zijn
denk gewoon een mankement op het moederbord, ik hou het hierbij, ga er niks meer aan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan