geen beeld op mijn monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

corenwilna

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
26
Sinds kort heb ik geen beeld op mijn monitir als ik hem, nadat hij een nacht heeft uitgestaan, weer opstart. Als ik nl mijn p c aanzet, zie ik wel op mijn monitor de tekst winwows XP en vervolgens het balkje dat aangeeft dat windows aan het opstarten is. Als vervolgens het bureaublad moet verschijnen, zie ik heel flauw het bureaublad, waarna vervolgens het scherm van de monitor oranje/paars kleurt met verticale strepen.Het bureaublad is dan in het geheel niet zichtbaar. Als ik vervolgens een aantal keren de p c alsmede de monitor uit en weer aanzet, verschijnt na een aantal keren wel een goed beeld op mijn monitor. Als ik vervolgens de p c aan laat staan, blijft het beeld op de monitor duidelijk. Als ik de p c weer uit zet en b.v. na twee uur weer aan, dan is het probleem niet aanwezig. Het probleem doet zich alleen voor nadat de p.c. een hele nacht heeft uitgestaan. De storing is trouwens ontstaan nadat ik vorige week op vakantie ben geweeest en de p c een weekje niet heeft aangestaan. Mijn vraag is, kan dit aan de videokaart liggen of betreft het een probleem van de monitor?
 
Kun je die strepen ietswat nader toelichten? Het klinkt er namelijk naar dat je videokaart te heet is geweest. Die zul je dan moeten vervangen...
 
Kun je die strepen ietswat nader toelichten? Het klinkt er namelijk naar dat je videokaart te heet is geweest. Die zul je dan moeten vervangen...

De strepen staan vertikaal. Niet alle strepen zijn even breed. Sommigen zijn 4 centimeter breed en anderen weer 6 millimeter breed.De kleur is tussen lichtblauw en paars.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan