Geen beeld ps3 HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjAron

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Berichten
151
Hallo.

Ik heb net een nieuwe TV gekocht. nu heb mijn playstation 3 erop aangesloten. Alleen wilt de PS3 niet met de tv praten via HDMI.. Wél via RGB. Als ik de video uitvoer naar hdmi zet, en de tv naar hdmi, krijg ik echter zwart beeld...


Wat kan ik hier aan doen?
het ligt niet aan de kabel want op een andere tv werkt het wel

TV= Samsung LE32C530
 
probeer de laagste settings dus in het geval van hdmi 720i of p
en dan langzaam steeds iets hoger zetten!
 
Waar je de aansluitingen instelt krijg je optie om de resolutie te bepalen.
 
Waar je de aansluitingen instelt krijg je optie om de resolutie te bepalen.

Ik snap het niet helemaal..
Als ik de video uitgang naar hdmi verander krijg ik niet de mogelijkheid om dat te veranderen.
 
Bij settings > Display settings > Set the resolution.

videooutput004.jpg

Bron;
http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/3_15/settings/videooutput.html
 
ik ben daar niet helemaal uitgekomen.. het probleem hier is dat als ik HDMI selecteer en dan op deze druk, ik niet eens het scherm krijg of ik de instellingen wil behouden
Alleen nu misschien iets anders;

In de handleiding van mijn tv staat dat deze problemen kan leveren met apparaten met een HDMI versie ONDER 1.1. Ik heb geen idee welke versie mijn HDMI kabel is. Op de kabel staat alleen: E213967 AWM 20276 80(graden)C 30V VW-1 HDMI CABLE EVER GREAT
Kan dit het probleem zijn?

EDIT: Kabel ligt het niet aan net nieuwe 1.3C kabel geprobeert...

Ik weet het echt niet meer..
 
Laatst bewerkt:
PS3 heeft HDMI 1.3
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand misschien nog de oplossing?
ik zit nogsteeds met het probleem.. :(
 
PS3 al terug gereset naar de fabriek-instellingen?
 
Ai... kan dat ook zonder dat je alles van je HDD kwijt bent??
Ik heb er namelijk nogal veel muziek/video's enzo opstaan...
En best veel savegames kan ik niet kopieëren
 
Als je een externe USB hardeschijf hebt, met een FAT32 geformatteerde partitie kun je backuppen, ook je savegames.:)
PLAYSTATION 3

1. Zet je PS3 aan.
2. Sluit je tweede externe opslag met het PS3UPDAT.PUP bestand aan op een van de USB-poorten van je PS3.
3. Ga naar [Instellingen] > [Systeemupdate]: kies hier voor [Update via opgeslagen medium] en volg de instructies. Dit kan enkele minuten duren en zal je PS3 opnieuw opstarten. Indien je PS3 al de nieuwste systeemupdate heeft zal er verder niets gebeuren en kan je meteen verder.
4. Koppel je externe opslag los van je PS3.
5. Ga naar [Foto]: als alle onderdelen bij elkaar groter zijn dan je externe opslag aankan, verwijder het dan of kopieer het naar een grotere externe opslag.
6. Ga naar [Muziek]: als alle onderdelen bij elkaar groter zijn dan je externe opslag aankan, verwijder het dan of kopieer het naar een grotere externe opslag.
7. Ga naar [Video]: als alle onderdelen bij elkaar groter zijn dan je externe opslag aankan, verwijder het dan of kopieer het naar een grotere externe opslag.
8. Ga naar [Game] > [Hulpprogramma voor opgeslagen data]: wees er zeker van dat alle onderdelen in deze map op je externe opslag passen en er dan nog ruimte over is. Absolute getallen zijn zinloos hier, maar als alles hier 50% van je externe opslag in beslag neemt, zit je goed.
9. Ga naar [Game] > [Diensten voor Memory Card (PS/PS2)]: wees er zeker van dat alle onderdelen in deze map op je externe opslag passen. Aangezien Memory Cards nooit groter zijn dan 8 MB, is het erg onwaarschijnlijk dat dit onderdeel een probleem vormt.
10. Ga naar [Game] > [Hulpprogramma voor gamedata]: deze map bevat alle installatiedata en gedownloade extra’s. In principe kun je hier alles verwijderen, maar let op met gedownloade data van games als Singstar. Deze laten je buiten de PlayStation Store om nieuwe onderdelen (in dit geval muzieknummers) kopen en daarom kun je ze misschien beter laten staan. Zorg in dat geval dat je externe opslag groot genoeg is om ook deze data op te slaan.
11. Ga naar [Game] > [Trophy Collection (trofeeën)]: De back-up zal NIET je Trophy Collection bewaren! Om je Trophy Collection ‘op te slaan’ moet je een PlayStation Network account hebben en met je PS3 ingelogd zijn. Als je online bent met je PS3, druk je op Driehoek en kies je [Synchroniseren met server]. Nu word je Trophy Collection online opgeslagen en gekoppeld aan je PSN account. LET OP! Je moet dit voor elke Gebruiker op je PS3 individueel doen!
12. Ga naar [Game]: als alle gametitels (PS3, PSN of PS) hier bij elkaar groter zijn dan je externe opslag aankan, verwijder ze dan of kopieer ze naar een grotere externe opslag. Gedownloade titels kun je altijd opnieuw downloaden.
13. Sluit je eerste externe opslag aan op een van de USB-poorten van je PS3.
14. Ga naar [Instellingen] > [Systeeminstellingen] > [Backup hulpprogramma]: Kies hier voor [Backup maken], daarna [Ja] en volg de instructies. Let op de waarschuwing! Je kan een back-up van een PS3 alleen volledige herstellen op dezelfde PS3. Doe je het op een andere PS3, dan zal bepaalde data niet kunnen worden hersteld (zoals de eerder genoemde Singstar-data).
15. Als de backup klaar is, koppel je de externe opslag los en zet je de PS3 uit
Bron;
http://bashers.nl/hoe-een-playstation-3-hdd-te-vervangen

Lees alles, want zo kun je voorkomen dat de backup heel groot wordt.Ik heb dit eens gedaan toen ik de 60GB hardeschijf verving voor een 320GB schijf. Alles was weer netjes terug.
 
Even externe HDD formatteren..
Heb al mijn video's (35gb) van de ps3 verwijderd aangezien ik deze toch weer vanaf mijn pc kan streamen :). De ps3 heeft nu nog 76 v/d 111gb vrij, dus dat moet lukken op een externe HDD van 120gb :)

Ik laat horen of het lukt :)
 
Ik kan alleen formatteren naar NTFS of exFAT ?
Welke moet ik dan kiezen?
 
Geen van beide. Waarschijnlijk is de partitie te groot, dat je optie FAT332 formatteren niet krijgt.(Max 32GB)
 
Dus, ik moet de partitie verwijderen en een partitie maken met 32Gb of minder?

EDIT: Heb nu een partitie van 30GB Fat32. Hij is aan het backuppen :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan