Geen beeld, slechts geluid bij .mkv bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel 09 09

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Vandaag wilde ik een .mkv bestand afspelen in de DivX Plus Player voor Windows. Volgens de site van DivX zou dat moeten kunnen. Als ik de video open, laadt het programma eerst even en dan hoor ik wel het geluid van de video, maar het beeld blijft zwart. Ik heb al op internet rondgekeken, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Wat kan ik nog proberen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik wil je niet teleurstellen maar vindt het zelf niet zo een goed programma. Mogelijk is er een verkeerde codex voor deze video geselecteerd. Je krijgt die uit updates of door een codex-pack te downloaden. Je hebt wel een betrouwbare bron hiervoor nodig. Bij een beschadiging in de video blijft het beeld meestal ook op zwart.

Met mijn speler heb ik dit soort problemen nooit meer. Het heet KMPlayer en is hier te downloaden: Mogelijk zit er wat reclame bij maar het is een programma met uitgebreide mogelijkheden en het is gratis. In elk geval speelt dit alles af en kan je de video hiermee controleren. Daarbij gezegd dat KMPlayer ook video afspeelt waarin een beschadiging zit, in dat geval tot de beschadiging. Je kan dit controleren door de schuifbalk van de afspeel voortgang naar rechts te slepen. Komt er dan bij te staan "zoeken tot..." dan kan je er vanuit gaan dat er een fout in zit en hierdoor blijven de meeste, zo niet alle, andere spelers op zwart. http://www.kmplayer.com/forums

Ik heb de KMPlayer gedownload en geïnstalleerd. Nu probeer ik het bestand te openen, maar alle opties in het menu zijn in Chinese tekens (of Koreaans, geen idee). Ik heb tijdens het installeren wel gewoon Engels als voertaal gekozen.

Het gaat niet alleen om een speler die veel af kan spelen maar die ook gedeeltelijk video's afspeelt wanneer er fouten in zitten. KMPlayer kan zelfs video afspelen die je nog aan het downloaden bent.

--------------------------------------------------------------

Voor wat betreft de taal, let er op dat er in de bestandsnaam EN staat zoals bij deze:

http://www.kmplayer.com/forums/showthread.php?t=22193

Er zijn taalpakketten te installeren. Anders eens rechts klikken op het scherm en beneden in het derde gedeelte van het contextmenu moet Taal staan. Bij mij tenminste. Hiermee opent dan een lange lijst met talen. Ik heb de bovenste keuze: Automatische selectie.

Na KMPlayer opnieuw geinstalleerd te hebben met het Nederlandse taalpakket werkt alles uitstekend! De video speelt gewoon af!

Heel erg bedankt!

Moi Merel 09 09,
Hartstikke goed. Je zult veel voordelen van KMPlayer ontdekken, zoals de mogelijkheid om de video in of uit te zoomen met Del + en Del -. Of een losse ondertitel op iedere gewenste hoogte te kunnen plaatsen.

Je zou de video waar je het over had even vlak bij het einde moeten afspelen. Krijg je dan de melding "zoeken tot 11:55 of iets dergelijks, dan weet je dat er een fout in de film zit, dus een klein stukje dat ook KMPlayer niet af kan spelen, en dat de film daardoor bij de andere spelers zwart bleef. Veel plezier ermee. Alfred 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan