Geen beeld van digitenne + geen beeld van dvd via scart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdb123

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Heb ik gisteren een samsung ue32d5000 aangeschaft en wil ik graag tv-zenders bekijken via een oldschool digitenne-kastje aangesloten via een scart-verloopkabel,
blijk ik geen beeld te zien.
Ook een dvd-speler aangesloten via de scart-verloopkabel levert geen beeld op.
Selecteren met source op de ab. helpt niet.
De verloopkabel en scart zijn wel op de juiste wijze aangesloten.
Waarom word dan de externe apparatuur niet herkend en krijg ik geen beeld.
Hulp gevraagd.

Heb je de digitenne decoder al geprobeerd op een andere TV? Scart is namelijk niet zo' spectaculair medium en zou gewoon simpel moeten werken. Je zegt dat de DVD ook al niet werkt. Wellicht dat de scart poort gewoon kapot is op je TV?

Je hebt het ook over een verloop kabel. Wat bedoel je daarmee? Plaats eens een foto. Wellicht dat het aan het verloopje ligt. Je kunt je DVD ook doorlussen op de Digitenne decoder (er zitten 2 scart aansluitingen op).

Laatst bewerkt:
Als ik eerst de tv aanzet en vervolgens de dvd-speler dan schakelt de tv over naar externe bron word de volgende melding gemaakt: geen signaal, controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie.

In mijn source zie je tv, extern en pc als bron staan.

Scart poort kapot op tv? Heb de tv gisteren nieuw aangeschaft in winkel.

Verloopkabel was bijgevoedgd door samsung:
http://www.google.nl/imgres?q=scart...tart=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=75&ty=48

Heeft de TV geen Scart aansluiting? Dus zonder de verloop? Ik neem aan dat je gekozen hebt voor "Extern" als je je digitenne decoder aan hebt.

Zonder de verloopkabel kan je geen scartkabel aansluiten als je dat bedoelt.
Ik heb gekozen voor extern ja.
Blijft vreemd, ik denk dat ik de dvd-speler maar eens meeneem naar de winkel en het hen aan mij laat uitleggen (dvd-speler komt uit dezelfde winkel_

Goed plan. Blijft inderdaad een vreemde zaak. Laat ons eens weten wat de uitkomst is? Kunnen we misschien nog wat leren.

Ben naar winkel geweest met de speler, tv vond ik wat te groot om toen mee te zeulen.
Verkoper gaf aan dat je de externe bron ook nog moet benoemen, heb ik vervolgens thuis gedaan. Helaas geen beeld of geluid.
Zodra je de dvdspeler aanzet gaat ie wel over op extern maar vervolgens niks. Denk dat die verloop of poort gewoon niet functioneert.
Helaas komende tijd geen mogelijkheid om nog iets te ondernemen richting winkel toe, zal de Samsung service desk maar eens contacteren.
Of voor rond 40eur een speler met hdmi uitgang aanschaffen.

Prob. opgelost.
Heb van iemand een andere verloopkabel geleend en nu functioneert het prima.

Hallo, heb sinds gisteren ook een Samsung LED tv (UE-40D5000) en loop daar tegen hetzelfde probleem aan. De TV heeft een speciale scart aansluiting en het lukt me niet om deze werkend te krijgen. Zowel digitenne als een VCR doen het niet met dezelfde melding (geen signaal, controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie).
@ wdb123, wat voor verloopkabel heb jij gebruikt?

Hallo. Lekker die Samsung zeg, toch nog wat ondeugelijke spullen erbij geven zeg.
Maar goed, ik heb gewoon een standaard meegeleverde verloopkabel gebruikt die het dus niet deed.
De kabel die ik nu heb komt van iemand die ook een Samsung had aangeschaft (3d LED model).
Deze is het (beetje prijzig alleen als je hem wilt kopen) : http://www.elektronica-online.nl/?content=13350

Ik zou terug gaan naar de winkel als ik jou was.

Heb zelf gister mn beklag via klantenservice Samsung gedaan.

Succes ermee en laat ff weten hoe het afloopt.

Hallo,

we hebben het als volgt opgelost: Digitenne decoder via de tulp (geel, wit, rood) op de TV aangesloten. VCR via scart naar de digitenne decoder en zodra de video op play start, geeft de TV de video weer. Je kunt ook meerdere SCART apparaten aansluiten via de scart aansluitingen, bijvoorbeeld: satelliet decoder -> VCR -> Digitenne -> TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan