Geen Beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjanvink

Banned
Lid geworden
13 aug 2002
Hallo ik heb een computer met atx voeding,

ik heb dti moederbord erinzitten
PM-9900A MAINBOARD
op onderstaande site's kun je hem zien :
http://www.amptron.com/html/pm9900.html

http://www.amptron.com/html/manuals.html#PM-9900

ik heb het al in een andere kast met een oudere voeding geprobeerd (moederbord ondersteunt 2 aansluitingen atx en die ouwe )

maar ik krijg de hele tijd geen beeld, de harde schijf gaat draaien, cdr om, alleen alsik mbram eruit haal dan doet hij het ookdan hoor ik ook de hard disk enzo maar geen beeld, als ik hem ook aan/uit wil zetten met aan uit knop (ingedrukt houden) duurt het ook een aantal seconden voordat hij uitgaat, waar kan dit aan liggen, instellingen op meoderbord, jumpers ect.

ik heb dringend hulp nodig, want ik wil dit systeempje draaiend hebben en met een opgelucht hard te kast dicht kunnen doen.

MVG Gertjan Vink

Welke besturingssysteem? Videokaart? Heb je van meet af aan geen beeld (dus vanaf het moment dat de aan- en uitknop wordt ingedrukt?

Groetjes,
Bennie

Dat het een aantal seconden duurt voordat je pc uitgaat ligt aan een bios instelling "soft power delay 4 sec."
Dat je geen beeld krijgt, begin eerst eens met de bios fail-safe opties te laden, of te resetten als je daar ook al geen beeld hebt.
Als je wel beeld hebt in de bios zet "reset configuration data" op enabled.
Probeer ook eens te experimenteren met de "AGP aperture size" (groter maken)

Nog ff wat, heb je dit mobo nieuw? Controleer dan even de bios reset jumper, dit is een fabrikant die deze jumper nog wel eens in de stand "clear cmos" stand wil afleveren en dan krijg je nooit beeld.

moederbord is niet nieuw, heb alle jumpertjes erop moeten zetten, misschien kan daar ook nog een fout in zitten, of zou het kunnen dat er echt wat kapot is?

aan uw tips heb ik denk ik wel wat, maar wilt u me dan even uitleggen hoe ik dat exact doe, ik ben niet echt goed weg met die termen, en ik ben niet zo heldhaftig, ik zou het vreselijk vinden als ik na al die tijd het moederbord kapot zou maken

Gertjan

ik heb volgensmij het speakertje ook goed aangesloten maa rik hoor ook geen piepjes dat er wat mis is, ik kom er gewoon echt niet meer uit.

someone help me

Gertjan

maestro zei iets over dingen in bios laden, ik weet niet hoe ik dat doe, wil iemand me daar verdere uitleg over geven. en wat er gebeurt als ik dat doe.

MVG Gertjan Vink.

over die agp aperture size, van degene waarvan ik hij was, die zei ook iets dat ik daar iets mee moest doen misschien, maar willen jullie me even alle mogelijkheden uitleggen en wat ik dan moet doen

MVG Gertjan Vink

Kan niemand mij verder helpen?

ik zit hier met een afgrijselijke rotzooi en een open kast, dus als iemand me verder kan helpen post het dan a.u.b ik wil echt zo graag dit moederbord draaiende hebben, je bent m'n ''held'' als je me kan helpen.

GJ

Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Ok, je hebt geen beeld dus dat zal niet helpen (maar gemakkelijk om te weten als je wel beeld hebt).

Haal het batterijtje uit je mobo en wacht ff een tijdje. Plaats het terug en kijk wat er dan gebeurt.

Groetjes,
Bennie

'Reset configuration data' staan in 'PnP/Pci configurations, het doel hiervan is de pc alle hardware opnieuw te laten detecteren, na een herstart wordt deze instelling automatisch weer op disabled gezet.

'AGP Aperture size' staat in Advanced Chipset Features gaat even te ver om het helemaal uit te leggen, maar in het kort, hoe de agp bus met het en hoeveel geheugen omgaat (begin eens met 128)

Kijk verder goed naar jumper voor voltages, sommige moederborden kunnen b.v. ook het geheugen op 5 volt laten draaien i.p.v. tegenwoordig 3,3 volt, dit kan behoorlijk funest zijn voor je geheugen.

Welke processor heb je erop gezet? Misschien kan ik dat even 'nakijken' hoe het één en ander moet staan.

Als ik weer op de site kan komen kijk even voor je, trouwens het is eigenlijk geen amptron maar een pcchips M577, maar ook daar kan ik even niet komen.

k heb ook al isa geprobeerd, geeft groen lampje, geen beeld, ik weet het echt niet meer.

gisteravond had ik me er bij neergelegd, oud moederbord ingebouwd met die amd draait hij jammergenoeg op 266mhz, maar toen deed hij het kom ik later terug doet hij weer niks, nu heb ik er een heel oud moederbord p1 200mhz inzitten, ik snap echt niet dat hij het gister ook op dat moederbord geen beeld gaf.

(wdekreij) heeft het al van het batterijtje gedaan, maar van het moederbord dat het die andere is dat klopt heb site over gevonden
http://www.pcchips.com.tw/M577.html

maar nu heb ik dus verkeerde jumper instellingen gebruikt

heb ik nu niet mn hele mobo kapot gemaakt, omdat ik d8 dat het een andere was.

Gertjan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan