Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamelou

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Ik heb opeens geen beeld meer op de monitor. De PC geeft een paar lange en korte piepen bij het opstarten en ergens halverwege het opstarten, na nog een piep, stopt hij. Maar ik kan dus niet eens zien wat er aan de hand is!
Volgens mij ligt het niet aan de monitor. Het groene lampje brandt en het scherm licht een beetje op.
De problemen zijn begonnen toen ik een ethernet card wilde installeren wegens de overgang naar breedband internet. Ik heb de ethernet card er weer uitgehaald, de oude situatie hersteld (modem er weer in), alle stekkers e.d. nagelopen maar ik kan geen fout ontdekken.
Wat kan er aan de hand zijn?

Welkom op Helpmij.:)

Haal je videokaart er eens uit en blaas het slot schoon.
Daarna er weer opnieuw inzetten.

Die piepjes geven vermoedelijk aan, dat er iets niet goed is met je videokaart.
Msichien is ie scheef gegeaan met het erin zetten van je ethernetkaart.

OK bedankt! Ik zit nu op m'n werk maar ik zal het vanavond een proberen.

Het is gelukt, ik heb weer beeld. Ik weet echter niet precies waar het aan lag. Ik heb de indruk dat mijn (oude) toetsenbord ook een rol speelt.

Nu heb ik echter een ander probleem... De PC "bevriest" aldoor. Er werkt dan niks meer (muis, toetsen, ctrl-alt-del). Het enige dat ik dan kan doen is de reset-knop gebruiken.
Dit is begonnen na de installatie van Chello, die ook al niet zo soepeltjes verliep. Ik heb Zone Alarm opnieuw geinstalleerd en aangegeven dat ik nu via de kabel internet. Hielp niet. Ik heb Zone Alarm uitgeschakeld tijdens het internetten maar na 1,5 uur bevroor de boel toch weer.
Ik heb op dit forum gelezen dat het ook aan de netwerkkaart kan liggen maar daar heb ik nog niet naar gekeken. Apparaatbeheer geeft geen foutmeldingen, Windows heeft echter opeens wel een niet bestaande "onbekende monitor" gedetecteerd, naast de bestaande. Maar daar heb ik wel vaker last van gehad en dat leidde niet tot bevriezing.
Wat kan er nog meer aan de hand zijn?

Kijk eens wat er gebeurt als je de netwerkkaart van Chello in een ander slot plaatst.
Mischien heb je een IRQ conflict.

Ik heb de netwerkkaart in een ander slot geplaatst maar ook dat mocht niet baten.
Viruscontrole leverde niks op.
Netwerkkaart heb ik verwijderd bij apparaatbeheer en opnieuw laten installeren door Windows. Nog geen verbetering.
Kan het aan de videokaart liggen (ATI Radeon 7000)? Die had ik ook net nieuw geplaatst voordat de problemen begonnen.
Ik weet het niet meer:(

Het wordt van kwaad tot erger.
Alle symptomen op een rijtje:
- Het scherm bevriest na enige tijd computergebruik, soms al na een paar minuten, soms pas na een uur.
- Vanmorgen is er wat nieuws bijgekomen: de monitor springt opeens op stand by. Het scherm wordt donker en ik kan niks anders meer doen dan de pc resetten.
- Onder "monitoren" bij apparaatbeheer staan 2 monitoren terwijl ik er maar 1 heb. Ik heb er 1 verwijderd maar bij het opnieuw opstarten wil Windows die toch weer installeren.
- Bij de eigenschappen van de netwerkomgeving staat de ethernet card dubbel vermeld. Verwijderen heeft ook hier geen zin.
- Iedere keer bij het opstarten verschijnt er een (lege) map: C:\Program Files\ATI\atidesk. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de videokaart maar wat moet ik ermee?
- Bij het opnieuw opstarten of afsluiten blijft Windows soms hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan