geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Hallo,

Mijn vriendin heeft laatst een computer gekregen van haar zwager. Bij hun thuis hebben ze hem getest etc en alles deed het.
Toen de comp. echter bij mijn vriendin thuis was en ze hem wilde proberen deed de monitor het niet, althans en was geen beeld. Nu heb ik de videokaart even stevig aangedrukt en jawel: beeld. Ik blij, vriendin blij, maar toen:

Hij starte windows XP en de melding: "your disks need to be checked for consistency." Die controle heeft ie uitgevoerd, maar vervolgens ging het beeld weer op zwart, ook weer opstarten hielp niet: hij geef weer de bovenstaande melding waarna het beeld weer op zwart ging. Het lampje van de monitor verandert ook van groen, naar oranje!

Nu heb ik gezocht op dit forum en als ik het goed begrijp ligt dit aan de videokaart en moet ik iets in de Bios doen?
Ik heb al wel even gekeken in de bios maar kon eigenlijk niets vinden. Ik heb totaal geen ervaring met het gebruik van de Bios en ben ook wel bang om een verandering te maken die het dan alleen maar erger maakt, en de comp niet meer werkt.

Kan iemand me helpen?

Ik denk eerder, naar aanleiding van deze foutmelding dat je harde schijf is gecrasht.

Maar is die diskcontrole niet gewoon zoiets als een scandisk zoals dat met W98 gebeurt als je je comp. niet op de juiste manier afsluit?

De comp start wel op, xp logo verschijnt etc. maar dan doet ie die test (comp is denk ik aantal malen gewoon uitgedrukt).

wat je kunt proberen is het emergency console (of hoe dat ook maar heet) opstarten via je XP cd en dan CHKDSK intypen en even de schijf checken zo.

Nou het probleem is opgelost: hoe precies weet ik eigenlijk niet, maar het komt op het volgende neer.

Hij bleef dus uitvallen nadat ie de eerder beschreven check had gedaan. Toen wilde ik de comp in save modus opstarten maar dat lukte niet. Vervolgens startte ik hem op met de VGA modus en zowaar startte hij goed op en kwam ik in Windows. Ik sloot de comp vervolgens correct op, maar weer het bovenstaande probleem. Dus opnieuw VGA modus gebruikt. In Windows kwam toen de mededeling dat de kleuren niet goed waren en dmv op het 'ballonetje' te klikken werden deze hersteld. Ook heb ik de computer laten herstellen vanaf een eerdere restoration pont en zowaar start de comp. sindsdien weer goed op en lijkt alles naar behoren te werken.

Gerben bedankt voor je hulp, ben trouwens blij dat je geen gelijk hebt gekregen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan