Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

levenloos13

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Hallo,
Ik had hier een pc staan waar 2 pinnetje van de cpu waren afgebroken! het was een 1.9 gz 478 pentium 4 processor.

Toen had ik een andere geregelt een 2.0 gz
Nu heb ik alles weer goed in elkaar gezet en blijft het beeld op standby en krijg ik geen beeld!

Ik heb geprobeert 1 geheugen, 1cdrom, 1 hardeschijf andere videokaart niks werkt!

Wat kan het probleem zijn?
Alvast bedankt!

Wanneer je een kaal moederbord opstart, dus alleen het moederbord en een videokaart, moet je beeld krijgen van het BIOS.

Zo niet, is de videokaart, moederbord of voeding defect.

Draaien de ventilators wel?

Heb ik ook geprobeert helemaal kaal werkt ook niet!

Ventilatoren draaien gewoon perfect!

Het beeld werkte nog gewoon toen ik de defecte cpu eruit had gehaald!

Het is toch 1 van de drie.
Een andere videokaart heb je al geprobeerd, dus dat is het euvel niet.
Heb je een metertje om je voeding door te meten?

nee..

Maar moederbord denk ik niet omdat alles gewoon goed gaat draaien enz.

Overigens, met een kaal mobo bedoel ik mobo uit kast halen, en op een houten plank leggen. Dan voeding aansluiten.

Haal alle hardware van het moederbord,(dus ook CPU) muv. de videokaart. Verbind nu de twee connectors door van je power schakelaar.

(wel een monitor aansluiten natuurlijk

Is de kabel van je monitor goed?
Staat je monitor toevallig op Digitaal, terwijl hij analoog is aangesloten(of andersom)?

Ik denk idd ook dat de voeding niet genoeg stroom geeft, probeer een 500 W. Voeding

het geheugen aandrukken hielp bij mij, het maakte niet goed contact, of eens een andere geheugen

Ik denk idd ook dat de voeding niet genoeg stroom geeft, probeer een 500 W. Voeding

En als dat niet hept een 1000W-voeding :o

Het kan inderdaad dat de voeding niet helemaal meer goed is. Maar zo'n oude pc gebruikt echt niet meer dan 300W (200W is meer in de richting...)
Logischer is dat moederbord, of videokaart kapot is. Of natuurlijk die processor...

Laatst bewerkt:

Onzin. Ook al is een voeding nog zo krap in zijn vermogen, hij zal altijd beeld geven. Of de voeding moet daadwerkelijk zijn overleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan