Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jawbone

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Berichten
20
Goedemiddag,

Ik heb vandaag de componenten voor mijn pc binnen gekregen.
Net alles aangesloten en nu krijg ik geen beeld.

Componenten:

CPU: AMD FX-8320
GPU: XFX Radeon HD 7950 Double Disipation Black Edition
RAM: G.skill 16GB 1600 (2x8)
MoBo: AsRock 970 Extreme 3
Voeding: Thermaltake Berlin 630W

Ik heb hem eerst op mijn pc monitor aangesloten.
Deze heeft alleen een vga aansluiting maar de GPU heeft dit niet, dus ik heb het geprobeerd met een vga-dvi adapter.
Omdat ik geen beeld kreeg dacht ik dat de GPU de dvi adapter misschien niet zou ondersteunen, dus heb ik hem beneden op de tv aangesloten met HDMI, maar helaas kreeg ik ook hier geen beeld.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
Ik ben bang dat het redelijk koffiedik kijken wordt zonder veel meer informatie :

- ben je handig met het assembleren van machines of was dit de eerste keer?
- wat gebeurt er als de pc wordt aangezet, gaan de fans draaien, óók die van de viedokaart? (ik heb niet naar de kaart gezocht, maar ik neem aan dat het er één is met een actieve koeling)
- klinken er ander 'pc' / mobogeluiden?

Dat zijn zo maar wat vraagjes, maar de allerbelangrijkste is voor mij een beetje of dit je eerste assemblageklus betrof?
 
Laatst bewerkt:
Het is mij vrijdag overkomen met een door Alternate geassembleerde pc. Daar bleek de videokaart kapot van te zijn en die kon snel worden vervangen. Het lijkt precies hetzelfde probleem als ik had, ook geen beeld via een dvi to vga adapter en dan twijfelen over die adapter maar toch een ander component blijken te zijn. Maar heb je de tv direct op het moederbord of op de videokaart aangesloten? Ik vrees een kapotte videokaart, schijnt bij nieuwe pc's vaak voor te komen.
 
Dat alles gaat draaien wil alleen zeggen dat de voeding het doet, krijg je bij booten dan wel 1 biosbeep?


Zou bij het begin beginnen en alleen opstarten met de cpu, voeding en de systeemspeaker, de laatste zal wel op het mobo zitten maar toch, krijg je dan biosbeeps?
 
Dat alles gaat draaien wil alleen zeggen dat de voeding het doet, krijg je bij booten dan wel 1 biosbeep?
Ik heb het vermoeden dat wanneer je een actief gekoelde videokaart, een processorkoeler, casefans een DVD brander etc. niet (op de juiste wijze) van elekriciteit voorziet, er weinig gaat 'draaien' en / of lampjes gaan branden, hoe mooi de voeding ook zal werken....... Het lijkt mij dientengevolge wel handig om vast te stellen hoe bedreven topicstarter is met het assembleren van hardware, m.a.w. óf alles wel (op de juiste wijze) van 'elektriciteit' wordt voorzien. ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ten eerste bedankt voor alle reacties.

Ik heb veel ervaring met assembleren, doe ook de opleiding ict-beheer niveau 4

Na een paar keer de gpu en het ram gereseat te hebben doet hij het dan toch eindelijk.
Waar dit nou aan heeft gelegen is mij de vraag.

Toch bedankt voor alle hulp!
 
Mooi dat 't weer werkt!
Vraagje voor mijn beeldvorming : welke handelingen voer je uit als je een GPU reset? (Zelfde vraag voor het geheugen?)
 
Waarschijnlijk heb je het verkeerd gelezen, er staat ReSEAT.
Kan iedereen overkomen ^^
 
Idd. ik las gereset. Idd. vreemd dat na het opnieuw 'plaatsen' het wel werkt; zowel videokaart als geheugen passen maar op 1 manier en "zitten en vastklikken" is zitten. Maar ja, het werkt!
 
Na alle drivers etc geinstalleerd te hebben heb ik nu niet zoiets van:"zo, deze pc is wel echt snel".
Soms zelfs als ik configuratiescherm oid open, dan blijft hij eventjes hangen.
Dit moet toch niet mogen met deze componenten lijkt me?
 
De service stond inderdaad aan.
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb!
Aan de andere kant, het heeft geen verschil opgeleverd.
 
Misschien troost het je dat ik het ook een aantal malen gehad heb (op verscheidene machines), kort na een verse installatie van Windows. Ik ben er tot op heden niet achter waarom (los van de indexering die gaande was)
Windows is wel helemaal update?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net dat je bij een nieuw moederbord altijd windows opnieuw moet installeren.
Zal het zometeen proberen en dan laat ik wel even weten of het geholpen heeft.
 
Ik had nog niet gelezen dat je een mirror terug had gezet...............? Het verbaast mij overigens bijzonder dat dat uberhaubt werkte.
 
Ik had de hdd uit m'n oude pc in deze gezet, voor de rest is alles nieuw.
Ik heb nooit geweten dat dit niet kon,vandaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan