Geen beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

JerryG

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Ik heb een probleem met mijn computer waar ik al een aantal dagen last van heb, ik zal het verhaal ff opscrhijven.

Tijdens het gamen kreeg ik een crash, hierna starte mijn computer niet meer op, dit bleek doordat ik een doorgebrande motherboard had. Ik heb een nieuwe gehaald en deze weer in mijn computer gezet.

Deze deed het voor één dag en daarnie kreeg ik totaal geen beeld meer.
Nu heb ik mijn grafische kaart teruggebracht, daar hebben ze het getest. Deze bleek het nog gewoon te doen, daarnaast heb ik mijn geheugen eruit gehaald en individueel erin gezet; Geen resultaat.
Ik heb de kabels naar het hardeschijf uitgeplugd en toen weer opgestart zowel met en zonder geheugen, toch geen resultaat. Nu heb ik mijn motherboard ingeruild voor een ander, deze zal ik dan morgen inzetten en hopen voor resultaat.

Nu vroeg ik mij wel af, als het niet mijn motherboard is, wat kan het zijn. Als het wel zo is wat zorgde ervoor dat mijn computer het de volgende dag niet deed?

Groet,
Jerry

Uiteraard moet je de computer opnieuw installeren als je een nieuw moederbord plaatst.

Start de computer wel verder op zonder het beeld? Of valt ie direct uit.

Bedoelt u met installeren toevallig installeren van Windows vista, of iets anders. M'n computer starte gewoon normaal op en bleef ook gewoon aan, alleen er kwam nooit beeld

Ja, ik bedoelde Windows dat je er opnieuw op moet zetten als je het moederbord vervangt. Chipset drivers zijn lastig weg te halen.

Krijg je wel het bios te zien als je de pc opstart? (Post scherm)

Een ander vraagje.. Niet toevallig het scherm op de onboard aansluiting aangesloten terwijl er een vidoekaart in zit?

Haha nee ik heb mijn monitor niet aangesloten op het onboard, gewoon aangesloten aan mijn Grafische kaart.

Helaas is het probleem dat ik helaas totaal niks te zien krijg, niks nada nopes.
Er kunnen maar 3 mogenlijke oorzaken zijn:
CPU
Voeding
Motherboard

Nu heb ik een nieuwe motherboard die ik er vanavond zal indoen en hopen dat er wat magische gebeurt.

Nu betwijfel ik wel of het aan mijn voeding en of CPU ligt, want die deden het gewoon de dag ervoor. Er was niks waardoor het kapot zou gaan, een normale afsluiting.:confused:

Maar als je de videokaart eruit haald. En dan op de onboardaansluiting aansluit. Heb je dan wel beeld?

Heel rare misschien.. Maar hij heeft wel stroom? Niet dat ik bedoel dat je zo 'lomp' bent om dat te vergeten, neem ik bedoel dat hij wel stroom krijgt dus dat het lampje van je beeldscherm gaat branden, want het kan ook gewoon aan je beeldscherm zelf liggen hoor..

Probleempjes:

Zowieso zou ik niet onboard kunnen aansluiten, omdat mijn moederboord geen grafische kaart heeft.

Nielskiev:
Ja het heeft stroom :) Ik heb mijn monitor met een andere gedaan en het deed het gewoon. Ook heb ik een dubbelcheck gedaan door te kijken of ie aangeeft dat hij stroom krijgt en dat was positief. (zowieso heb ik niks met m'n monitor gedaan diezelfde nacht)

P.S. als je niet herinstalleert (windows vista) heb je dan kans dat je geen scherm krijgt?
Ik bedoel dan ook totaal geen scherm (niks geen BIOS scherm gewoon nada)

Laatst bewerkt:
Nee, je zou op z'n minst een POST scherm krijgen. Daarna een eventuele melding dat het niet kan opstarten.

Je hoort verder ook geen piepjes?

Ik hoor helaas geen piepjes, toen ik beide m'n geheugen eruit had kreeg ik nog geen gepiep.

Je hoort wel een raar geluidje het klinkt als een piep, maar het gaat door totdat je het uitdoet dus dan betwijfel ik of het een piep is.

Zou het mss mijn CPU zijn die kapot is? het lijkt me niet, aangezien hij het gewoon normaal deed en er niks vreemds mee gebeurde.

Hoi !

Doorbranden van 'n mobo heeft meestal een oorzaak !

Een van de meest voorkomende is een instabiele of corrupte voeding.

Nu er alweer een mobo naar de filistijnen is zou ik niet zonder meer een neiuw mobo installeren, maar alleen samen met 'n andere voeding !

Greetz,

Harry.

Hoi harry :)

Ik vroeg mij wel af hoe mijn moederboord een doorbranding had, ik had voor het probleem een crash, ik nam dit aan voor de reden. Kan zo'n crash (was tijdens alt+tabben) ook effect hebben op mijn voeding?
Het is een Zalmann 360 watt, helaas kan ik niet verdere details geven over mijn voeding aangezien ik op school ben :rolleyes:

Degene die ik gister heb teruggebracht had geen externe schade.
Zou het nieuwe moederboord door mijn voeding kapoet gaan? (degene die ik er nog niet heb ingezet)

Laatst bewerkt:
Hoi !

De crash heeft niet voor het doorbranden gezorgd, maar het doorbranden voor de crash !

Aangenomen dat je niet belachelijk hebt overgeklokt verdenk ik echt de voeding.

Kunnen ze bij je PC-boer eenvoudig even doormeten.

Nogmaals: ik zou na 2 mobo's verziekt te hebben niet zo maar opnieuw opstarten met een nieuw mobo maar verder dezelfde configuratie.

Greetz,

Harry.

Ik overclock niks, daar doe ik niet aan ;)

Even een vraagje; wat is een PC-boer (een bedrijf gewoon?)
En wat bedoeld u precies met "opnieuw opstarten met een nieuwe mobo maar verder zelfde configuratie"?

Ik zal morgen mijn Voeding terug brengen naar waar ik het heb gekocht.

Hoi !

Goed plan om de voeding te laten doormeten !

PC-boer: de plaatselijke PC-winkel waar je je PC-onderdelen koopt.

Dezelfde configuratie: dezelfde harware met alleen alweer 'n nieuw mobo.

Greetz,

Harry.

Ah zo, danku voor uw hulp en dat van de anderen :)
Ik zal morgen even langs Dynabyte en hun laten kijken en of mogelijk laten inruilen voor een nieuwe. Hopelijk zal dit het probleem verhelpen want anders weet ik het niet meer.

Dat word dan maar afwachten tot morgen om deze mysterie af te sluiten.

Nogmaals bedankt :)

Oke, mysterie is opgelost.
Ik zal vertellen wat er is gebeurd:

Mijn voeding was beetje kapot, dit zorgde ervoor dat mijn moederboord een doorbranding kreeg. Dit vond plaats bij het voltregeling van het CPU, tevens vond het doorbranding ook plaats onder het plaats (CPU) zelf.

Dus, ik had een nieuwe voeding + moederboord + CPU nodig.
Totale uitgaven is €220.
Hier hiermee een 500 watt voeding (RECOM)
Foxconn moederboord
Phenom II 3X 2,6 GHZ

Hopelijk zullen andere mensen mijn worst case scenario nooit meemaken :p

Hoi !

Had ik toch goed gegokt !

Goede les voor iedereen die nog steeds op z'n voeding wil besparen !

Plezier met je PC verder !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan