Geen beheersbevoegdheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Op mijn PC OS WindowsXP-SP2.
Ik wil Java updaten en opeens krijg ik de melding dat ik geen bevoegdheden heb om dit te doen en dat ik moet inloggen met een account, die "administrative permissions" Ik gebruik op mijn PC maar één account en die heeft alle bevoegdheden, dus weet iemand wat ik moet doen?

even inloggen als administrator.
welke versie van xp gebruik je

Versie 5.1
Hoe moet ik inloggen als administrator? Er zijn maar 2 accounts aanwezig; mijn account (genaamd "Eigenaar") en een gastaccount, dat niet actief is.

Als je in Veilige modus opstart wordt in het inlogscherm naast jouw account ook de Administrator zichtbaar. Maar jouw account behoort tot de groep Administrators met beheerdersrechten. (Kun je voor de zekerheid nakijken in Systeembeheer, Systeemwerkset, Computerbeheer, Lokale gebruikers en groepen, Groepen, Administrators, rechtsklikken, Eigenschappen.)

Probeer dit: kijk in de lijst van geinstalleerde software of daar J2SE Environment Runtime 5.0 Update X tussen staat. Zo ja, deinstalleer dat en probeer opnieuw de juiste versie te installeren. Te downloaden van Java.

Nog geen succes? Ga in Configuratiescherm naar Java (koffiekopje-icoon) en klik op Delete files..

Laatst bewerkt:
En als je in Computerbeheer geen "Lokale gebruikers en groepen" ziet? (Zie afbeelding).

Bijlagen

• Computerbeheer.JPG
    Computerbeheer.JPG
    21,7 KB · Weergaven: 57
Hallo Boeing 737,
Weet jij hier een antwoord op? Of iemand anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan