Geen bereik Wifi op Chromebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2014
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Chromebook wanneer ik deze met Wifi wil verbinden. Chromebook vindt het Wifi netwerk wel maar als ik hem daarmee wil verbinden krijg ik de melding: 'Geen bereik'
Smartphone/tablet en dergelijke verbinden wel met dit netwerk en hebben zelfs 'vol' bereik.

Het rare is dat Chromebook bij een vriend van mij én op het werk wel verbindt met een Wifi netwerk maar alleen bij mij thuis dus niet.

Ik heb al van alles geprobeerd, bijvoorbeeld alle andere verbonden apparaten ontkoppeld van wifi zodat alleen mijn Chromebook toegang heeft tot het Wifi netwerk maar dan nog krijg ik dezelfde melding.
Uiteraard ook al een paar keer opnieuw opgestart, ook geen verandering.

Waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op?

Geen idee, maar je informatievoorziening is ook superuitgebreid:
a. Welk kanaalnummer heb jij thuis ingesteld? Bedenk dat amerikaanse wifi adapters maar gaan tot kanaal 11. Ik zou dus (in het geval je kanaalnummer 12 of 13 gebruik op de 2,4 Ghz band) een lager kanaalnummer proberen.
b. Je meldt niet wat voor soort netwerk je thuis hebt (802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n) en ook niet of die op de 5 Ghz of 2,4 Ghz zich bevindt.
c. Mogelijk is er een firmware update voor je router thuis. Kijk dus ook daar naar op de (support-)website van de maker.

Tijs.

Thijs,
Dank voor je reactie.
Kanaalnr. staat al op 11 - 2.462Ghz
Waar kan ik vinden wat voor soort netwerk ik heb?
Firmware update is er niet volgens linksys support website.

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan