Geen berichten meer plaatsen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Epic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Epic

Hoofdbeheerder
Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
10 jan 2002
Besturingssysteem
openSUSE Tumbleweed
Office versie
LibreOffice
Wederom een vaag probleem waar ik een beetje hulp bij nodig heb.

Gisteren heb ik de server van mijn netwerk vervangen (daarom gooi ik de vraag ook maar tussen de netwerkproblemen) en nu kan ik geen berichten meer plaatsen op het forum met 2 van de 3 cliënt-pc's (waaronder die van mezelf). Verder werkt alles naar behoren, internet, mail, bestanden delen, noem de hele waslijst maar op.

Alles gaat goed tot het moment dat ik op “plaats bericht” of “eerst bekijken” klik. Met internet explorer krijg ik na lange tijd de melding: “pagina kan niet worden weergegeven”, en met mozilla (ook na lange tijd) de melding: “this document contains no data”.

Server: win 2k pro
Pc 1 (die wel kan posten): XP pro
2 pc's die niet kunnen posten: XP pro en 98se

Ik snap er niets meer van, kan geen verschil in instellingen vinden tussen de 2 XP pc's. Iemand een oplossing of suggestie hoe ik hier vanaf kan komen?

Alvast bedankt.

Probleem speelt nog steeds, misschien nu iemand een ideetje?

Verder zie ik dat bij vragen die ik zelf gesteld heb

nog een wanhopige poging...

62 keer bekeken, dank daarvoor, maar...
Geplaatst door Epic
Probleem speelt nog steeds, misschien nu iemand een ideetje?

Misshien helpt dit, ik zie in mozilla constant het blauw/witte balkje rechtsonderaan:

Noname02.jpg

Ik wilde het bijgevoegde plaatje uploaden naar de webruimte van helpmij, echter ook dit lukt alleen maar met de server.

Dus nog maar een wanhoopskreet van mijn kant. :confused:

Heb je op die andere computers je cookies aan staan? Het is een bekend probleem bij forums dat als je je cookies net hebt aan staan je niet kan inloggen of andere errors ontvangt.

Cookies staan op accepteren. Ik kan gewoon in mijn profiel kijken en iets aanpassen als ik wil. Pas als ik op "plaats bericht" klik gaat het mis.

Hoe zit het met je ip-nummers.. Heeft elke computer een eigen ip-nummer... ?

Geplaatst door Epic
...en iets aanpassen als ik wil....
Hier moet ik op terug komen, ik wilde net mijn systeem aanpassen, lukt ook alleen maar met server of andere pc.

Over de ip's, ja ze hebben allemaal een eigen, handmatig toegewezen ip-nummer. Zelfde subnetmask en werkgroep.

Het gekke is dat ik met de ene pc wel berichten kan plaatsen en met de andere niet terwijl ze bijna identiek zijn....

Naar aanleiding van de volgende bericht van de waakhond van helpmij:
Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Hij wordt dan namelijk weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.
Het werkt nog steeds niet :((zojuist geprobeerd), dus, iemand nog een tip voor mij?

Hallo Epic.

Welke software gebruik je om internet te delen?
Heb je in de server software de mogelijkheid van cache instellingen? Dan zou ik daar eens naar kijken.

Groetjes Erik Rothuis

Geplaatst door roto
Hallo Epic.

Welke software gebruik je om internet te delen?
Heb je in de server software de mogelijkheid van cache instellingen? Dan zou ik daar eens naar kijken.

Groetjes Erik Rothuis
Hoi Erik,

Ik gebruik geen speciale software, deel internet gewoon via windows. Simpel en doeltreffend, tenminste tot ik een paar weken geleden een iets snellere server geïnstalleerd heb. Heb je misschien enig idee of die cache instellingen ook in windows te vinden zijn?

Nog meer info:
Foto's opsturen naar kruitvat om ze te laten ontwikkelen lukt ook niet met deze pc, dus ook maar met de server gedaan. Het lijkt dat wanneer ik op submit of verzenden klik er iets fout gaat.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes Epic

Probleem opgelost, de hub was het probleem. Slechts 2 van de 12 poorten deden het naar behoren. Pc 1 en server (zie eerste post) zaten op die poorten.

Iedereen bedankt voor het helpen en meedenken! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan