Geen beschikbare netwerken te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiezel

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2003
In het scherm 'draadloze netwerkverbinding' stonden eerst allerlei draadloze netwerken uit de buurt en die van mijzelf.
Ik gebruikte altijd de Linksys adapter- en router-icoon om mijn verbinding te controleren.

Nu heb ik een ander modem/router maar gebruik wel nog de Linksys adapter en Windows XP op deze laptop. Ik kan op deze laptop mijn netwerk niet 'kiezen' omdat er geen netwerken verschijnen.
Als ik beschikbare netwerkverbindingen opvraag, zegt de PC dat er geen netwerken zijn en dat ik de betreffende schakelaar moet controleren.

Die service heb ik meerdere keren opnieuw gestart (systeembeheer - services - wireless zero configuration-service).

Bij de icoon draadloze netwerken op de taakbalk verschijnt wel regelmatig de tekstballon dat er een of meerdere netwerken gevonden zijn. Maar als ik daar op klik, krijg ik weer het bericht dat er géén netwerken zijn.

Eigenschappen voor 'draadloze netwerkverbinding', tabblad 'draadloze netwerken':
'automatisch configureren' is aangevinkt en het vak eronder 'Voorkeursnetwerken' is leeg.
Als ik mijn modem daar opgeef, is het vak een volgende keer weer leeg.

Mijn laptop 'bemerkt' draadloze netwerken, maar ik krijg ze niet te zien. Hoe los ik dat op?

Alvast bedankt!!! :)

opgelost

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik weer een snelle PC die ook weer alle beschikbare netwerken weergeeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan