Geen bestanden verzenden, wel ontvangen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
Hallo, Kan met messenger wel ontvangen maar niet versuren...geeft gewoon aan dat ie afgebroken is
Hoe kan dit?....heb alles al geprobeerd, van verwijderen en opnieuw installeren tot de instellingen bijgesteld.....

Weet iemand raad?

Heatseeker
 
Zit je toevallig achter een router met je PC???

Want toen ik met me PC achter een router zat had ik precies hetzelfde probleem en bij mij hielp ook niks
 
Geplaatst door Heatseeker
Hallo, Kan met messenger wel ontvangen maar niet versuren...geeft gewoon aan dat ie afgebroken is
Hoe kan dit?....heb alles al geprobeerd, van verwijderen en opnieuw installeren tot de instellingen bijgesteld.....

Weet iemand raad?

Heatseeker

het hoeft niet te gebeuren als je achter een router zit, als je in een netwerk zit kan het al niet meer, ik had eerder altijd een router en toen kon ik wel bestanden verzenden. Er zit dus volgens mij een logica in.
 
Geplaatst door Jackazz
Zit je toevallig achter een router met je PC???

Want toen ik met me PC achter een router zat had ik precies hetzelfde probleem en bij mij hielp ook niks
ook gehad maar toen dat ik men router geconfigureerd had en de poort open had gezet werkte het weer

ik denk dat het de poort 6891 was , kben niet zeker
 
6891 ja

Welke messenger gebruik je eiglijk? Voor Trillianpro is er een patch naar versie 1.0c, bij mij deed ie het hierna.
 
Heatseeker,

Zet even je firewall uit.
Kun je nu wel versturen?

Zo ja, dan moet je de firewall even anders configureren.
 
Geplaatst door saldos
Heatseeker,

Zet even je firewall uit.
Kun je nu wel versturen?

Zo ja, dan moet je de firewall even anders configureren.

MAar ligt dat niet gewoon aan het netwerk?
Ik heb dit ook gehad met een netwerk zonder firewall.
 
Meestal ligt het niet aan het Netwerk.
Meestal ligt het aan de firewall.
 
Geplaatst door saldos
Meestal ligt het niet aan het Netwerk.
Meestal ligt het aan de firewall.

aha is er trouwens al een oplossing voor als het wel aan het netwerk ligt? Ik heb deze vraag al is eerder gestelt geloof ik.
 
Geplaatst door toetje33


aha is er trouwens al een oplossing voor als het wel aan het netwerk ligt?

Ja die is er ook. Lees dit maar even:

Directe verbinding op zetten met een mede @Home abonnee (dit is niet alleen voor @home, maar voor alle internet providers).

Normaal gesproken is het mogelijk om direct met andere internet gebruikers een verbinding op te zetten. Programma's die hiervoor gebruikt zouden kunnen worden zijn: ICQ, Netmeeting, MSN Messenger, ftp programma's en spelletjes die je online kunt spelen. Wanneer dit met een mede @Home abonnee niet mogelijk is komt dit doordat u in hetzelfde gedeelte van het netwerk zit en deze functionaliteit uit veiligheidsoverwegingen is uitgeschakeld. Indien wij dit niet zouden doen is het bijvoorbeeld mogelijk dat u wanneer u in uw netwerkomgeving zou kijken uw een heleboel computers zou zien.Wanneer de betreffende computers niet goed beveiligd zijn, is het mogelijk dat personen toegang krijgen tot de computers van anderen.
Het is mogelijk om de beperking tussen twee computers op te heffen.Wij willen u erop attent maken dat @Home hier GEEN support op levert indien dit niet werkt. U dient het volgende te doen:
Maak een tekstbestand aan en typ hierin het volgende:
1. U start een simpel tekstverwerker programma. Voor Windows gebruikers is dit bijvoorbeeld Notepad of WordPad,
2. U typt de volgende regel in: route add [IP-adres van uw kennis] [IP-adres van uw gateway]
3. U bewaart het bestand als .bat bestand. Dit doet u met de optie Bestand, Bewaren als....
4. Het is belangrijk dat u het bestand bewaart als normaal tekst bestand met de naam routeadd.bat
5. Elke keer dat u een verbinding met uw kennis op wilt zetten, dubbel klikt u op het bestand routeadd.bat
Het IP-adres van uw gateway kunt u vinden door op Start, Uitvoeren en vervolgens in te typen command Er wordt vervolgens een MS-DOS venster geopend en hierin typt u ipconfig. Vervolgens ziet u uw eigen IP-adres en het adres van de gateway. Deze twee adressen zijn belangrijk. U vult in bovenstaand bestand het ipadres van uw gateway in. Op de computer van diegene waarmee u rechtstreeks contact wilt maken doet u hetzelfde.
Belangrijk: degene met wie u contact wilt leggen voert dezelfde stappen uit! Tevens is het belangrijk om in het routeadd.bat bestand het ipadres van uw kennis in te vullen en dus niet dat van uzelf.
Let op: IP-adressen kunnen wijzigen!
In onderstaand voorbeeld staat bij de letter A het IP-adres en bij de letter B de
 
Geplaatst door saldos
Meestal ligt het niet aan het Netwerk.
Meestal ligt het aan de firewall.
met nadruk op meestal...
ik had nl firewall uit staan (gewoon netwerk), maar kon geen files verzenden
nu met router werkt het wel :)
 
Bedankt voor het snelle reageren.
Uitleg van netwerk heb ik nu via Saldos, en met Router hoe doe ik dat?
Dan probeer ik ze even allebei....

Jullie horen het nog

heatseeker
 
Even ter aanvulling: we wonen hier in een blok van 8, waarvan er 4 44n chello aansluiting hebben, ik ben van deze 4 de enigste met deze problemen....de anderen kunnen alles naar elkaar versturen!

Hoe kan dit dan?

heatseeker
 
Nog even een aanvullig Heatseeker.
Het kan ook aan de andere kant liggen natuurlijk he. Het hoeft niet perse aan jouw kant te ligben.
De andere parsoon kan namelijk ook een firewall hebben.
 
Het probleem komt waarschijnlijk van jouw modem.
Als die UpNp niet ondersteunt kunt gij bestanden ontvangen en ook gesprekken voeren na een oproep te hebben ontvangen. Gij zelf kunt niet oproepen.
Had hetzelfde probleem, en heb ook die rommel met firewall aanpasen, uitzetten en dergelijke uitgeprobeerd. Duurde 3 weken (forums e.a.).
Een mailtje naar Alcatel (ik gebruikte een Speed Touch Home modem) bracht mij de oplossing. UpNp niet ondersteund... Heb sindsdien een andere modem die wel compatibel is met UpNp en alles werkt prima.
 
Standaard Firewall van XP?
Zet die maar eens uit.


Greetz Patrick
 
Ik kon ook geen bestanden meer verzenden met messenger omdat ik een klein netwerkje heb.
Pas geleden MSN MEssenger geinstalleerd en nu gaat het verzenden en ontvangen wel weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan