geen beweging in geopende apps te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb in Windows 10 een aantal applicaties geopend (een muziekprogramma, verschillende kladblokken met aantekeningen, Excel, enz.).
In Excel (2010) ben ik aan het werk en ik wil een paar formules kopiëren. Hierna hangt de computer, de muiscursor kan niet bewegen, Ctrl-Alt-Del reageert niet. De enige remedie is de aan-/uit-knop ingedrukt te houden, waarmee ik alle niet opgeslagen bestanden kwijt ben. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Dit topic plaats ik bewust in het Windows-forum, want ik meen dat Excel niet de boosdoener is.

Wie helpt?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Zonder enige info omtrent de in de gebruikte pc aanwezige hardware ( processor, hoeveelheid werkgeheugen etc ) valt daar niets over te zeggen.
Daarnaast zou je ook eens in de Windows Logboeken ( onder Systeem of Toepassingen ) kunnen kijken of daar applicatie-crashes gelogd zijn en zo ja, welke dat dan is / zijn.
 
Er zit wel een heel oude BIOS in dat moederbord, die is van 2011...
Zou kunnen dat een meer recente BIOS ( een deel van ) je probleem oplost, kijk daarvoor bij de verbeteringen van de laatst uitgebrachte BIOS.
Verder zie ik zo op het eerste gezicht geen opvallende zalen in het overzicht van Speccy..
Hopelijk leveren de logboeken nog wat info op..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan