geen bluetooth hardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Ik heb recent een laptop gekocht. In de publiciteit stond vermeld dat er Bluetooth in zit.
Echter, de hardware is onvindbaar......apparaatbeheer geeft dan ook een gele driehoek met uitroepteken.
Nakijken van "gebeurtenissen" brengt aan het licht dat er drivers zijn geïnstalleerd die beginnen met USB\VID......
Wijst dat er niet op dat het drivers zijn voor een externe bluetooth adapter via de USB poort???
Zoeken naar nieuwe hardware ontdekt ook geen interne bluetooth adapter.
Vergis ik mij? Graag raad, want deze laptop wordt wel verkocht met bluetooth on board...

Denk es even na..
Zouden wij dit na kunnen checken voor jou zonder ook maar enige informatie over je laptop??
Ja sorry ik kan nu even niet in het verleden kijken welke laptop je hebt gekocht :S

Het is een HP Pavilion g7-2249eb notebook-pc. Volgens de specificaties heeft die Bluetooth aan boord. Maar dat was mijn vraag niet. Mijn vraag betreft de aard van de vermelde driver die mij enkel geschikt lijkt voor een usb-device dat niet werd meegeleverd. Een interne Bluetooth module wordt evenmin gedecteerd door apparaatbeheer. Ik heb dus wel nagedacht....

Het is niet uit te sluiten dat Bluetooh een OPTIE is bij de laptop. Normaal gesproken heeft een laptop met bluetooth ook een officiele bluetooth sticker. Heb je die niet, dan vrees ik het ergste.

Geef ons eens de volledige Hardware ID, dus de complete USB\VID aanduiding, dan kunnen we uitzoeken wat het is.

Tijs.

Hopelijk geeft dit voldoende aanduiding:

"Het toevoegen van service BTHUSB voor apparaat-id USB\VID_0CF3&PID_311F\6&6FBDD4&0&3 is voltooid door Stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0x0"

Er zij zo drie min of meer gelijkaardige files als driver toegevoegd, dus telkens beginnend met USB\.

USB\VID_0CF3&PID_311F is een Qualcomm Atheros QCA9565 Bluetooth 4.0 + HS WiFi Adapter
Dus (in principe) een gecombineerde Bluetooth en Wifi adapter.

Maar in Apparaatbeheer is geen Bluetooth adapter te zien?? Er is er een Bluetooth sticker aanwezig op de laptop?

Tijs.

Er zit inderdaad volgende Wifi adapter in de laptop: Qualcomm Atheros QCA9565
Maar dat is een PCI device.

Verder staat er bij apparaten: "Generic Bluetooth Adapter" met daarvoor een gele driehoek met uitroepteken. En ook nog "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)"

In beheerslogboek: stuurprogramma verwijderd aangezien geen reactie van de hardware
Na terugplaatsen van de drivers wordt apparaat steeds terug uitgeschakeld.

Is die bluetooth adapter wel ingeschakeld in de BIOS [of evt. ook nog via een of ander schuifje, knopje of toetscombinatie?]

Tijs.

Ja die moet samen met de wifi adapter dmv één en dezelfde toets op toetsenbord ingeschakeld worden.
Als ik de driver terug installeer staat er voor even "apparaat werk normaal", tot ik op het bluetooth symbool klik, dan gebeurt er niets en na enige tijd wordt de "adapter" uitgeschakeld (staat dan zo vermeld in beheerslog).

Lijkt me dan een vraag voor de HP helpdesk.

Tijs.

Blijkbaar was er een verkeerde driver geïnstalleerd toen ik de laptop kocht....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan