Geen boxen, geen geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Travelhil

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Misschien een domme blonde vraag, maar ik heb net een nieuwe pc gekocht met windows xp. hierop zit realtek hd. er zitten geen boxen oid aangesloten, maar ik moet er toch wel geluid uit kunnen krijgen?
Ik krijg nu alleen geluid als ik een koptelefoon aansluit.
:confused:

Nee, je moet boxen hebben om geluid te horen. Deze moet je aansluiten op de uitgangen van je geluidskaart. Deze aansluitingen zitten achterop je pc.

Alleen de computerpiepjes gaan via een aparte, simpele speaker.

Helaas, zonder speaker geen geluid. Zoals ook geen monitor geen beeld.

Uit het PC speakertje komt in principe geen geluid, behalve als er tijdens het opstarten nogal wat fouten zijn, zoals defecte hardware.

ik blijf blond hoor, bij de beschrijving van de pc staat: geïntegreerde 5.1 audio/video & 10/100 LAN. Wat betekent dit dan?

Dat de hardware wel aanwezig is, maar boxen moet je toch echt apart erbij doen en aansluiten. Die 10/100 LAN is je netwerkkaart. Hiermee kun je de pc op een modem aansluiten voor internet of verbinden met een andere pc voor een netwerk.

Dit betekend dat jouw PC een geluidskaart heeft die 5.1 ondersteund en een netwerk kaart aan boord heeft van 10/100
Wat het laatste betreft, 10 komt niet meer voor en is eigenlijk overbodig om te vermelden.

5.1 wil in een paar woorden samengevat zeggen dat je hier meerdere boxen op aan kunt sluiten, zodat je een surround systeem krijgt.
Vergelijk dit alsof je in de bioscoop zit met geluid voor je en geluid achter je.

In jouw geval zal je dan wel deze luidsprekers moeten aanschaffen.
Dit hoeft natuurlijk niet, je kunt ook gewoon 2 speakertjes kopen als je geen behoefte aan surround hebt. Zonde van het geld in dat geval.

Hartstikke bedankt allemaal voor de duidelijke uitleg, ik begin me al iets minder blond te voelen.....
;)

Net zoals met een stereotoren of home cinema set; zonder aangesloten boxen geen geluid. ;)

Of een ander misschien niet reeel antwoord: De nieuwe auto met trekhaak wordt niet automatisch kamperen, omdat je de caravan er niet gratis bij krijgt. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan