geen <br> meer gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostrider-NL

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hallo,

Ik heb een website gemaakt (in oscommerce) waarbij er bij een admin pagina producten toegevoegd kunnen worden aan de webshop.
Als ik een enter wil gebruiken moet ik een <br> gebruiken, maar ik zou willen dat dat ik geen <br> meer hoefde te gebruiken.
Is hier een oplossing voor?

MVG. GR

Hi,

de <BR> is juist voor deze handeling in 't leven geroepen :confused:

Andere oplossingen?
Elke regel in een <P> zetten
Een <table> maken
Een regel in een <SPAN> of <PRE> zetten

.. en
.. waarom zou je deze handeling willen veranderen? Kun je misschien iets met een combi van SHIFT-ENTER, ALT-ENTER, CTRL-ENTER ? Maar, ... als je iets naar een nieuwe regel wil dwingen zul je dat toch op de een of andere manier moeten aangegeven.

Dat is mogelijk een <pre> tag en dat is een slecht idee. Die gaat alle whitespace letterlijk tonen namelijk en dat kan vreemde dingen tot gevolg hebben.

Het beste kun je gewoon <br> gebruiken, daar is het voor.

Je kunt eventueel nog in php gebruik maken van de nl2br() functie, die zet enters om in <br>.

Hi,
daar wordt iets duidelijker.

Ik ken oscommerce niet. Maar ik heb de site en de test even bekeken v.w.b. de source. Eigenlijk vind ik de oude qua HTML al moderner. De nieuwe meldt zich met frames en dat is niet meer echt in de mode. Misschien dat daarom de voorziening voor het gebruik van de enter toets hier daarom ook niet in zit: omdat de techniek van oscommerce dan ook niet meer van vandaag lijkt(!) Ik kan dat verder niet beoordelen.

Het al dan niet gebruiken van een enter toets is dan pakket gebonden. 't Enige wat ik je kan aanraden is een <BR> met ctrl-c op te pakken en weer op de gewenste plek neer te zetten. Of om te zien naar een andere pakket voor webdesign (windows of linux?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan