geen bronnen voor cd-rom en brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

spoetnik

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2005
CD-rom speler en brander werken niet.
In apparaatbeheer staat dat de apparaten correct werken, maar het tabblad bronnen ontbreekt.
In de verkenner komen ze voor als stations F en G, maar op het moment dat ik deze aanklik, krijg ik de melding dat het appraat niet gebruikt kan worden.

demonteer de kabels van de spelers eens en start dan eens opnieuw op, daarna weer uitzetten kabels weer aansluiten opnieuw opstarten en kijken wat die dan doet.:thumb:

nog iets..

betekent dus, dat ik de kast moet opendraaien en daarna de kabels moet loskoppelen?
in apparaatbeheer kreeg stonden tevens vraag en uitroeptekens bij:
pci communication device
pci ethernet controller
pci multimedia audio device

Kan dit er ook iets mee te maken hebben?:(

Heb je de drivers wel geinstalleerd die op de cd staan van je moederbord?
En heb je een geluidskaart onboard dan staan die daar ook op of alles even downloaden op de site van de fabrikant.
Je kunt ook even type en merk van het moederbord hier vermelden dat is makkelijker om het probleem te verhelpen.
En vermeld even wat voor besturings systeem je hebt Winxp of 98

Waar kan ik deze gegevens vinden...
Ik heb gekeken onder systeem bij systeembeheer, tabblad algemeen onder het kopje computer:
genuinelntel x86 family 15
model 2 stepping 9. microsoft
Ik hoop dat dit het is, anders moet ik even verder kijken,
maar waar...
:confused:

Heb je geen boekje van je moederbord?

De driver hiervoor op mijn computer is waarschijnlijk ALI DE Driver/Cache controller. Nadat ik het set-up programma heb opgestart krijg ik de mededeling: "There are not any devices connected to the onboard IDE controller Ali De utility does not support your extra IDE controller card".

Probeer eens msi live update het programma kun je HIER downloaden en draai die eens als het goed is geeft die de juiste updates van drivers aan en kun je deze installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan