Geen bureaublad na installatie van een nieuw mainboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
De PC is voor reparatie naar de leverancier gestuurd. De PC kwam terug met de mededeling dat er een nieuw mainboard is geplaatst . Maar bij het opstarten van de PC verschijnt niet zoals gebruikelijk een normaal bureaublad. Onduidelijk is waarom dit het geval is. Het gaat om een Windows Vista Home Premium omgeving. Is hier een verklaring voor te geven?
 
Kennelijk wijkt het nieuwe moederbord af van het oude moederbord en ben je genoodzaakt Windows opnieuw te installeren.
 
De PC is voor reparatie naar de leverancier gestuurd. De PC kwam terug met de mededeling dat er een nieuw mainboard is geplaatst . Maar bij het opstarten van de PC verschijnt niet zoals gebruikelijk een normaal bureaublad. Onduidelijk is waarom dit het geval is. Het gaat om een Windows Vista Home Premium omgeving. Is hier een verklaring voor te geven?

Als er geen "normaal"bureaublad verschijnt, wat verschijnt er dan wel?
Start Windows wel op?
 
Het blijkt toch allemaal anders te zijn dan ik dacht. Het probleem doet zich voor bij een bekende. Hij zag in eerste instantie niet een normaal bureaublad. Vandaag ben ik op de PC komen kijken en zie dat er wel een bureaublad is. Het is echter vervelend dat op het bureaublad geen pictogrammen te zien zijn. Zichtbaar is een scherm van de leverancier en dat is Packard Bell. Als ik nu via programma's een programma wil kopieren en plakken krijg ik niets te zien. Het lijkt alsof er een scherm achter zit. Maar hoe ik daar bij kan komen is mij nu volstrekt onduidelijk. Heeft iemand suggesties?
 
Bij nader inzien toch maar wel voor een herinstallatie van Windows Vista besloten. Alles ziet er nu goed uit.
 
Bij nader inzien toch maar wel voor een herinstallatie van Windows Vista besloten. Alles ziet er nu goed uit.

Een beetje te laat, zo te zien :eek:
Maar de oplossing voor het probleem (wel desktop, geen iconen) zou eenvoudig opgelost kunnen worden door met de rechter muisknop te drukken ergens op de desktop en daar aanklikken: desktop iconen zichtbaar
 
Gezien het moederbord vervangen is en er niet aangegeven dat ook Windows opnieuw geïnstalleerd is, blijf je problemen houden. Het opnieuw installeren is de enige oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan