Geen C-schijf meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter SKVR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SKVR

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo,

bij mij op mijn stage heb ik een laptop staan die niet wilde opstarten (hardeschijf foutmelding)

ik had een bootdisk (XP) die werkte wel. Dus dacht ik laat ik maar de belangrijke bestanden van C: opslaan op een externe hardeschijf maar de externe hardeschijf werd niet herkend. Ik kwam wel in Documents and Settings en de andere mappen.

toen heb ik een netwerkkabel aangesloten met het gedachte de bestanden op C: op het netwerk (van mijn stage) te plaatsen in K:\...\gedeeld\

Op het moment dat ik de K: als netwerkmap had toegevoegd lukte het mij niet meer om in documents and settings te komen. Dus haalde ik de netwerkkabel eruit. Maar toch kwam ik niet in C:

Ook was het delen van de hele C: map geen suc6, de laptop werd niet gevonden in het netwerk

Ik dacht dat het zou helpen dat als ik de laptop opnieuw liet booten van CD, maar toen het opnieuw was opgestart zag ik helemaal geen C-schijf meer.

Hoe kan ik de C-schijf terug krijgen?

Laatst bewerkt:
Het probleem is mij nog een beetje onduidelijk, maar het klinkt alsof uw harde schijf niet meer werkt en wellicht ook nooit meer gaat werken. Zeker toe u sprak over de "Harde schijf foutmelding". Meestal foute boel ;).

U kunt het beste alle kabels eens goed controleren of deze goed vast zitten, of de juiste kabels in de juiste gleuven steken en het dan nog eens te proberen.

Groeten :)

Als ik de laptop opstart dan krijg ik een "no disk" melding. Maar toen ik een bootCD had gebruikt toen werkte XP (vanaf CD). ik kwam in de C-schijf bij mijn documenten enz.

en wilde data overzetten op de externe hardeschijf (vanaf C)

dit lukte niet omdat de externe hardeschijf niet herkend werd. Toen heb ik een netwerk kabel aangesloten. En vervolgens kwam ik niet meer in de C-schijf. Dus ik kon niet in mijn documenten e.d.

Na het opnieuw (vanaf CD) booten, zag ik helemaal geen C meer staan terwijl ik het eerst wel zag staan toen ik het van CD bootte.

Begrijp ik dan goed dat u er deze schijf totaal niet meer kan benaderen op geen enkele manier?

Wat nog te proberen valt is om deze harde schijf in een goed werkende pc erbij te stoppen en te kijken of die het daar wel in doet. Als dat niet werkt kan uw data als verloren worden beschouwd. Koude en kille conclussie, maar het is niet anders...

Ja dat wilde ik proberen, maar heb niet de juiste kabels om de hardeschijf (van de laptop) aan te sluiten op een andere pc.

Dat is nog de enige mogelijkheid denk ik.

ik vrees het ook. U kunt eventueel een van uw buren, een kennis of een familielid vragen of hij of zij het even wil bekijken in zijn of haar pc, mocht u geen kabels meer overhebben.

Het is de laptop van mijn stage. Ik ben nu op mijn stage. Dus vragen aan buren e.d kan niet :P

Tenminste: op het moment dat het wel kan natuurlijk ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan