Geen COM-poorten in apparaatbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikolay84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2012
Berichten
3
Recent heb ik windows 7 Home Premium geïnstalleerd op een HP Pavilion dm1. Er is één klein probleem. Sommige programma's die wij gebruiken hebben nood aan een seriële poort (een COM1) poort. Deze laptop heeft enkel USB-poorten (in windows XP kan ik zonder problemen een poort herbenoemen), maar in windows 7 gaat dit blijkbaar niet zo gemakkelijk. Ik heb een usb-serieel converter geïnstalleerd maar deze converter staat op de locatie Port_#0001.Hub_#0001 en het ideale zou zijn als ik deze naam kan vervangen door COM 1. Het rare is ook dat ik geen enkele COM-poort kan zien in mijn device manager. In de BIOS kan ik volgens mij geen enkele instelling ivm usb-poorten veranderen en ik heb de recentste drivers van die usb-converter gedownload en deze is ook compatibel met windows 7.
Alle hulp is welkom!!
 
Afhankelijk van welke converter je hebt, zou je dat in moeten kunnen stellen bij apparaatbeheer. Selecteer de Com poort in apparaatbeheer en normaalgesproken zou daar een "advanced" optie moeten zijn in de "eigenschappen" waar de port aangepast kan worden. Echter geen idee of dat geldt voor alle types.
 
Hoi wampier,

Normaal gezien kqn je zo de poort instellen. Ik heb een USB-CANmodul2 usb-serieel converter. Als ik deze aansluit, dan krijg ik in de device manager een extra item USB-CAN-Hardware, met daaronder dus deze converter. Ik kan idd op eigenschappen klikken maar daar kan ik geen poort instellen zoals bij XP wel het geval is. Ik ga eens een andere converter proberen. Maar ik vrees dat dit hetzelfde probleem gaat opleveren. Bedankt voor je hulp!!
 
Bij apparaatbeheer zou ook een com-poort moeten verschijnen. zo niet is het mogelijk een driver probleem. Ik weet niet waarom je verwacht dat het dan ook een probleem op gaat leveren. Bij ons worden converters regelmatig gebruikt onder W7 en dat werkt prima (tenminste bij niet extreme bitrates, maar dat is weer een ander verhaal)
 
Blijkbaar lag het aan de converter. Ik heb een andere converter aangesloten en nu werkt alles zonder problemen.
Dank u voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan