Geen . comdomeinnamen meer over

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Lang geleden had ik vectorclipart.com
Wegens omstandigheden had ik hem gestopt maar had hem liever gehouden.
Nu ja, ik ben hem kwijt en zoek een nieuwe.
Maar ik ben moegezocht.
Bestaan er sites waar je enkel de vrije domeinnamen kan zien alfabetisch geschikt?
Zo ja, hoor ik het graag.

mvg Didier

Als jij een nieuwe domeinnaam bedenkt dan is die domeinnaam automatisch vrij. Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Bestaan er sites waar je enkel de vrije domeinnamen kan zien alfabetisch geschikt?
Hoei! Volgens mij niet, want dan zou dat een waan-zin-nig grote database moeten zijn, die dan ook nog wereldwijd permanent geüpdatet moet worden om er iets aan te hebben.

Een domeinnaam mag maximaal 63 tekens bevatten: a t/m z, de cijfers 0 t/m 9 en het koppelteken -. Dat zijn 37 mogelijkheden per positie. Daarvan zijn héél veel combinaties te maken! Voeg daarbij nog de vermenigvuldigingsfactor voor het aantal land-extensies, en je komt op heel erg veel miljoenen!
Rekenpartijtje: alhier.

Maar: ik zie dat vectorialclipart.com nog vrij is, en ook vectorialclipart.nl is vrij. Is dat wat?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Nee, natuurlijk niet.

Elke combinatie van letters en cijfers (en minteken) kan een domeinnaam zijn.
Lees: Een domeinnaam: de vorm, de inhoud en de regels

Dus als ik op dit moment verzin: r5hg32q.com
en ik registreer 'm niet, dan is dat een vrije domeinnaam.

Onmogelijk om alle cijfer/lettercombinaties van 2 t/m 63 posities vastte leggen in een lijstje.

26 letters + 10 cijfers = 36 karakters
36 mogelijkheden voor 63 posities = 1.1144422 � 10^98

-------
Darn! Sneller leren typen, kan ik csshunter voorblijven.

Laatst bewerkt:
Darn! Sneller leren typen, kan ik csshunter voorblijven.
:P
En ik zou zelfs zeggen: ca. 250 (aantal landcodes) keer 6,2619358791105326873282776709998 keer 10^98, inclusief de koppeltekens. Daar moeten dan nog een paar miljoentjes van af, omdat een domeinnaam niet met een koppelteken mag beginnen of eindigen.
Maar (stichtelijke literatuur): Aan een boom, zo volgeladen, mist men vijf, zes pruimen niet. ;)

PS:
Trouwens een niet meer vrij domeinnaam: www.jantjezageenspruimenhangen.nl :d

O, vectorialimages.com is ook nog vrij, en vectorial-images.com ook.

Laatst bewerkt:
Je kan ook gebruik maken van een namengenerator zoals DomainTyper om op ideeën te komen. Er wordt dan meteen aangegeven of een naam nog beschikbaar is.

Een overzicht van dit soort tools is hier te vinden: domeinnaam generatoren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan