geen communicatie met de printer (usb poort)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
hallo,

ik heb een lexmark x1180 en deze wil niet meer printen en zo...

het is gekomen na dat ik papier moest toevoegen (heb dit nu al gedaan en denk niet dat het dat is, want ik krijg als foutmelding dat er geen communicatie is met de printer)

ik heb dus naar lexmark gebeld en zij merkten op dat mijn stuurprogramma van mijn usb poorten verouderd is (dit vind je terug in deze computer/eigenschappen/hardware/apparaatbeheer en dan op een usb poort klikken)
deze dateert van 2001 en de versie is 5.1.2600

de reden dat zij dit opmerkten is omdat er normaal een popup moet komen als je de usb (van de printer) in en uittrekt... en zo eventueel het probleem kan oplossen....

nu heb ik ook de raad gekregen om naar de website van mijn merk van pc (packard bell) te gaan en daar een driver te downloaden (kan dit kloppen??) om mijn usb stuurprogramma te updaten... (ik gebruik usb 2.0)

heb ik dus geprobeerd.... en heb daar het volgende gedownload .. SiS648FX Chipset Drivers.... welnu ik heb dit gedownload en toegepast maar dit verandert niets aan de datum van mijn stuurprogramma en ik krijg nog steeds geen popups als ik de usb van de printer uit en in steek.....

weet iemand aan wat dit zou liggen??? ik weet het het is een ganse boterham maar ik geef liefst zo veel mogelijk info.... zou het aan de usb liggen of is het een printer probleem?? ik gebruik windows xp...

groeten en dank bij voorbaat,

gethez

Laatst bewerkt:
Het zou best kunnen dat je problemen krijgt met de driver na een foutmelding. Doe er in ieder geval wat minder papier in.
Nieuwe drivers zijn altijd de moeite van het downloaden waard. Dus dat is waarschijnlijk zo.
Het verhaal van de stekker er in en uit doen klopt waarschijnlijk niet zoals jij het vertelt. Als je de vorige driver deïnstalleerd bij apparaatbeheer, je start Windows op zonder printer aan de USB aansluiting en sluit de printer vervolgens aan, dan komt er een pop-up over dat de printer wordt herkend en geïnstalleerd. Meestal moet je echter wél de, in dit geval nieuwe, driver installeren voor dat je de printer aansluit en door Windows laat herkennen. Anders wordt de installatie van Windows, die automatisch begint bij herkenning niet succesvol.

hey

hoe moet ik zo'n driver installeren en waar kan ik deze vinden??ik ben namenlijk een totale leek....

ik heb namenlijk al eerst de chipset geinstalleerd^^^^^en daarna de software geherinstaalleerd + de printer losgekoppeld en het had nog geen resultaat...
misschien heb ik niet de goeie driver geinstalleerd....

Laatst bewerkt:
Je kunt googelen naar Lexmark X1180 , dan kom je op deze site. http://downloads.lexmark.com/cgi-pe...xmark.com/cgi-perl/downloads.cgi&&req=:::-1:: Kies je besturingssysteem en download de driver. Er zal een leesmij bestand bij zitten met instructies maar in de handleiding van een soortgelijke printer zie je hoe de procedure precies gaat http://www.lexmark.com/publications/pdfs/x1100/eng/setupgd.pdf Dit houdt in dat je de printer aansluit en vervolgens "nee" of <Escape> antwoord op alle vensters die Windows geeft omdat nieuwe hardeware is aangesloten.
Je hebt deze vensters niet gezien omdat het apparaat nog geïnstalleerd is en dat is niet de bedoeling, weghalen dus deze oude driver en daarna liefst alle mappen met bestanden voor deze printer. Een map met het meegeleverde stuurprogramma bijvoorbeeld. Die mappen moet je zelf zien te vinden. Eerst ga je dus voor oude drivers naar Apparaatbeheer op het tabblad Hardware - bij Configuratiescherm en Systeem. Wanneer je het apparaat daar kunt vinden klik je er rechts op en kies je voor Installatie Ongedaan Maken. Je kunt in geval van een multifunctioneel apparaat wel eens verschillende ingangen vinden, klap dus alles uit door op de plusjes voor de verschillende categorieën te klikken. Anders zoek je bij Start (links onder) Printers en Faxapparaten en klik je rechts op de Lexmark printer waarna je kiest voor verwijderen.

heb hetzelfde probleem

hallo, ik heb hetzelfde probleem.
ook nieuwe chipset geinstalleerd (van dell).
Alle oude lexmark installatie erafgehaald.
printerdriver van lexmark geinstalleerd.
maar steeds wordt als de printer herkend moet worden, de printer niet herkend en zegt ie dat er geen printer aangesloten is.
het is om gek van te worden.
laatste advies van dell is: herinstallatie pc maar zo gek hoeft het toch niet om een printer te installereren?
heb jij de oplossing al?
ik lees mee.

hey,

bij mij is het probleem opgelost....!!!

een kleine truc is om de printer eens ondersteboven houden en zien of er iets uitvalt (in het geval hij geblokkeerd zou zijn) maar bij jou was het ook een communicatie probleem met de printer....

hetgeen ik gedaan heb is ; eerst moet je zorgen dat je de eerste link van alfred op je bureaublad zet ; je moet namenlijk deze software gebruiken en NIET de installatiesoftware die je op je cd terug vindt.... ik heb alleen maar de link gebuikt en heb hierna niets extra meer moeten installeren....

(je komt automatisch op de pagina van je printer (bij mij was het de x1180) en daar kies je je besturingsprogramma (bij mij windows xp) en daarna downloaden )

daarna zorg je dat je alles van lexmark verwijderd ... dit heb ik gedaan door start /programma's/lexmark/installaties van lexmark verwijderen en je computer heropstarten....

daarna klik je op de link op je bureaublad en het unzipt zichzelf (hetgeen raar is want ik heb zelf geen winzip) , gewoon installeren en er zou van zijn eigen een uitlijningsscherm moeten komen voor de printer... en van toen af begon hij zelf weer te printen....

raar maar waar.... in alle geval TYVM ALFRED.......:thumb:

laat me weten of het bij jou ook lukt annette......

probleem nu opgelost maar nu nieuw probleem!

ik krijg nu bij de setup de melding: Setup kan bestand LXBFSTRN.DLL niet vinden en weet niet wat dan te doen. (Printer wordt dus nu wel herkend door jouw advies opgevolgd te hebben!)

nu je terug communicatie hebt met de printer zou ik de online help van lexmark terug gebruiken.... stuur hen een berichtje ; met een specifieke foutmelding moeten ze toch raad weten....

@ annettecorine
Ik verzoek je om in je eigen topic te blijven met je vragen.
Wat je nu doet is zelf een topic openen met je vraag, en in andermans topic doorgaan (inbreken) met je vraag en dat is niet de bedoeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan