geen communicatie met modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

judo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
134
Ik heb een speedtouch home adslmodem. Het werkt overigens prima, maar wat mij bevreemdt is dat wanneer ik 10.0.0.138 intik in explorer ik niet kan communiceren met het modem. Ik krijg dan de melding gevraagde pagina bestaat niet. Volgens het boekje van speedtouch zou het wel moeten kunnen. Kent iemand mijn probleem.

Groeten Judo
 
Voor die 10 zet je echt niks. dus geen www of http.
 
niks

echt helemaal niks. Trouwens ik heb ook geprobeerd er wel wat voor te zetten, maar dat heeft evenmin resultaat.

Groeten Judo
 
Volgens mij staat de 10 een IPadres reeks klasse A, voor een intern netwerk en geen klasse c. Met die IP reeks kan je niet via een modem werken. Dan zou je volgens mij met de 192. serie moeten beginnen.

groeten
H
 
typisch....

misschien dat iemand anders het weet.
 
Controleer even of je firewall het zaakje ook tegen houd.
Wat voor type heb je precies?
 
Het begin van het ip nummer klopt echt wel dat is nodig om in de browser van het modem te komen.
alleen de 138 weet ik niet zeker dat zou namelijk ook 150 kunnen zijn.
Maar als ik jou was vroeg ik dat even bij de leverancier van dat moden.
 
Heb hetzelfde soort gedoe gehad. Inderdaad eens proberen de firewall uit te zetten (ook die in win xp!). Mocht het nog niet lukken eens bij je instellingen kijken en een vinkje zetten bij 'automatisch ip adres toekennen'. Indien nog steeds geen resultaat: helpdesk van je provider bellen. Leuk is anders, maar geregeld leidt het na veel soebatten wel tot resultaat....
Greetz,
joep
 
Het blijkt idd 138 te zijn!

was even in het warretje....:rolleyes:
 
Misschien kan je het modem resetten en het dan proberen.
 
Ik heb de firewall (zonealarm) uitgezet, het modem heb ik ook gereset, niks helpt. Het is wel zo dat het modem prima functioneert momenteel (Tiscali). Ik kan het echt niet uitstaan dat ik geen contact met het modem kan krijgen.

Groeten Judo
 

Bijlagen

  • judo1.gif
    judo1.gif
    25,7 KB · Weergaven: 26
Als het goed is krijg je na een reset de fabrieksinstellingen terug en kan je modem dus nooit spontaan verbinding houden met het internet.
Dit zul je dan weer opnieuw moeten invoeren.

Geef eens je precieze type modem.
 
Speedtouch home, oud model vijf lampjes van boven. Ik heb om te kunnen internetten via tiscali op de site van speedtouch wat updatjes moeten ophalen, na het resetten.
 
Wordt wel pittig nu.

Welk IP-adres staat er achter StandaardGateway?
Kijk eens bij:
Start --> Uitvoeren, type in command en type dan in de "dos box" die verschijnt ipconfig
Daar hoort dan weer 10.0.0.138 te staan.
Ben benieuwt :confused:
 
Nee, daar staat:
ip adres 80.1xx.2xx.xx
subnetmasker 255.255.255.0
standaardgateway 80.100.xxx.x

Groeten Judo


op verzoek aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Hier ben ik geen expert in maar bij mij is de StandaardGateway de router.
Dus probeer es, kom je er nu in?
 
Via welk netwerk heb je Tiscali ? Vast geen KPN toch ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan