Geen communicatie tussen printer en pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

btodsk

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2012
Hallo

Ik heb een printer epson sx440w gekocht enige tijd geleden. Alles werkte perfect bij de eerste installatie. Nu is het nodig geweest mijn pc opnieuw te installeren en dus ook de printer weer toe te voegen. Dat blijkt niet zo eenvoudig als in de handleiding staat. Ik heb de drivers geïnstalleerd zoals het moet. Alles zou moeten werken; bij apparaatbeheer is alles in orde maar ik kan geen verbinding maken tussen de computer en de printer; er komt de melding als ik wil scannen:

"Er is geen communicatie met de scanner. Controleer of de scanner aan staat en juist is geïnstalleerd en of er geen verbindingsfouten worden gemeld."
Zelfs met de gebruikershandleiding zou ik echt niet weten hoe ik dit probleem moet aanpakken. Verder wil ik graag mijn nieuwe samsung tablet toevoegen zodat ook van daaruit kan worden afgeprint. Wie zou me kunnen helpen?

Hartelijk bedankt
David

Als er geen communicatie is dan moet je als eerte checken of er wel een verbinding is; is de usb kabel aangesloten, of is de printer kabel aangesloten, of is de netwerk kabel aangesloten danwel een wifi verbinding werkend (je zegt niets over hoe je je pc en printer verbonden hebt)?

Hoi hoi

Ik heb de printer via wifi verbonden. Ondertussen heb ik eindelijk dit probleem kunnen oplossen door manueel het IP adres toe te wijzen van de printer.
Nu wil ik graag ook mijn Tablet verbinden. Kan je me misschien helpen daarmee?

Het is erg van belang wat voor tablet het is.
Is het bijv. een iPad, dan moet de printer via Bonjour bereikbaar/zoekbaar zijn. [Hoe het op Android werkt weet ik niet.]

Tijs.

Het gaat om een Samsung Galaxy TabII 10.1 en die werkt op android.
Ik kan alvast wel printen met google print maar volgens mij kan het apparaat alleen werken met een samsung printer want ik heb daarstraks die melding tegengekomen. Vind dat gek want normaal zou dat toch moeten werken. Ik heb de tablet pas sinds gisteren.

Naar zeggen/recensies werkt deze app (door/voor Epson ontwikkeld) goed voor Epson printers.
Ook jouw printer staat (gelukkig) op de lijst van ondersteunde Epson printers.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik had deze applicatie al gedownload maar er is een probleem. Als ik een document wil scannen en ik druk op de knop "scannen" gebeurt er niks. Ik kan voorlopig niet scannen met deze applicatie en hij heeft nochthans wel gewerkt op mijn samsung gsm met android.

Niet dat ik kan helpen bij een extern (want door Epson) geleverde app, maar
a. Er staat een originele Android op die tablet, dus niet een of andere geroote/gejailbreakte versie?
b. 'Zie' je de Epson wel wel op de tablet?
c. Kun je er wel naar printen?
d. Heb je er wel voor gezorgd dat de app de juiste rechten heeft gekregen? [Zie tabblad Machtigingen op de eerder gelinkte pagina van de app.]

Verder weet ik het niet (zie regel 1).

Tijs.

Hallokes,

Ik heb het eindelijk gevonden. Bij EpsoniPrint moet je de scanner ook nog eens appart aan de printer toewijzen. Daarna klik je op "gereed" en de scanner is dan ingesteld. Mijn probleem is opgelost en alles werkt.
Bedankt voor jullie goede raad :-)
Oh ja, en ik heb dus een legale software en geen gejailbreakte lol. Dit toestel is nieuw en heb ik van gisteren.

Groeten,
David

Fijn dat het gelukt is. :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan