Geen communicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsKoster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Ik heb al en paar dagen problemen met mijn netwerk. Het werkt een paar dagen en dan opeens krijg je dit probleem: je wilt internetten, er wordt ingebeld (ISDN) en hij maakt gewoon een verbinding maar er word niet gecommuniceerd. (Misschien een waardevolle tip: Helpmij.nl doet het wél gewoon).

Het probleem heeft zich een week geleden ook voorgedaan maar toen was ik het zo zat dat ik alles maar weer opnieuw geïnstalleerd had.

Dit is zo ongeveer de configuratie: twee computers met beide een Realtek RTL8139A netwerkkaart. Beide computers zitten aangesloten op een Sweex-switch i.v.m. met een eventuele uitbreiding. Een van de computers heeft een ISDN modem. Internet wordt gedeeld.

Het gewone netwerk tussen de computers doet het wel, maar zodra ik het internet op wil, zie boven…

Wie kan mij helpen?

Kan het soms zijn dat je een firewall hebt draaien?
Bij mij was het ook zo.
Ik had ZoneAlarm die de internettoegang verhinderde.
ZA uitgezet, alles ok, maar na een reboot niet in de gaten dat ZA weer gewoon mee opstartte en vervolgens kon ik weer niet op internet.
Ik heb ZA er nu definitief disabled.

Nee, dat denk ik niet. Het is een schone installatie van nog geen twee dagen oud. Zover was ik nog helemaal niet.

Ik weet niet wat ik veranderd heb maar hij doet het weer. Internetdelen heb ik trouwens maar uitgeschakeld.

In de plaats daarvan kwam dit idee in m'n hoofd opborrelen. Ik weet niet of het kan daarom vraag ik het maar even. De stekkertjes zijn hetzelfde dus ik dacht, waarom niet...

Bijlagen

• schema.gif
    schema.gif
    6 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan