Geen compatibele Windows XP partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larske

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Hallo,
Ik wou mijn PC opnieuw installeren, hiervoor had ik in de windows setup 2 partities gemaakt; een kleine c schijf voor Windows en een grote D schijf voor mijn software.

Midden in de installatie viel de stroom uit en moest ik de pc dus opnieuw opstarten. Nadat ik dit had gedaan liep de windows installatie niet verder maar begon hij opnieuw. Ik probeerde dus om opnieuw op die partities Windows te installeren maar dit wilde niet ik kreeg namelijk de fout dat er geen compatibele Windows XP partitie was gevonden.

Ik heb toen via de systeemherstel optie op de Windows CD alles geformateerd. Toen ik dit had gedaan en de Windows setup weer starte bleef de fout staan.

Ik heb toen geprobeerd om vanaf een bootdisk op te starten maar dit lukte niet. Ik ben bang dat mijn diskette station is versleten aangezien mijn laptop en oude pc de diskettes prima lezen en dit diskette station niet.

Nu vraag ik me af hoe ik mijn partities weer zo op orde krijg zodat ik er gewoon Windows XP op kan installeren?

Alvast heel erg bedankt! Groetjes!

Simpel

Boot van CD.

Als setup begint op [Esc] drukken en kiezen voor een nieuwe installeren.

In setup alle partities verwijderen, nieuwe aanmaken (ook in Setup uiteraard) en formateren NTFS, wel volledig (niet snel).

De rest wijst vanzelf.

Eric.

P.S. Ik geloof niet dat je Windows direct op D: kunt krijgen. Je hoeft overigens alleen C: aan te maken, de rest doe je in windows. Let op C: minimaal 5 gig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan