Geen connectie, Sweex

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriselsinga

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Hallo,

Ik heb hier een oude pc, MSI K7T266 met AMD Athlon 1800+, staan met windows XP.
ik heb hier een Sweex LA000020 netwerkkaart in gezet, en geprobeerd bijbehorende drivers te instaleren.
Alleen aangezien XP zelf drivers instaleerde kon dit niet meer...
noujah, de drivers van windows zouden ook wel goed wezen dacht ik, dus ik druk er een UTP kabel in naar de Sweex AnnexA router (ja heb nogal wat sweex in huis...niet mijn idee :rolleyes: ). Alleen nu kan hij geen connectie krijgen met de router.
Nadat hij geen ip toegewezen kreeg heb ik zelf het IP-adres maar ingevult, alleen nog steets geen verbinding.
Met de router is niks mis aangezien ik met een andere PC er gewoon op kan komen.
Heeft iemand suggesties?

Ik zou 'n systeemherstel doen en alsnog de 'gewone' drivers via apparaatbeheer ingeven.

Ik heb systeemherstel geprobeerd, alleen instaleert windows de driver automatisch weer..
en als ik de 'officiele' drivers probeer te instaleren zegt hij dat hij geen Nieuwere drivers kon vinden.
Ik heb nu ook geprobeert een cross kabeltje tussen de oude pc en mn eigen pc (zelf ip ingesteld), ook geen connectie..

Zet het ip weer op automatisch en ga naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK. Typ in de dosbox: ipconfig /renew en geef de melding door die dan komt.

Kan geen contact met de dhcp-server maken.
er is dus helemaal geen verbinding met de router.

Heeft je router misschien een beveiliging? zoals macfiltering? wep of wpa?

de beveiliging die hij heeft staat uit, maar een crosskabeltje tussen de oude pc en mijn pc werkt ook niet...dus ik denk niet dat het aan de router ligt...

Heeft je router misschien een beveiliging? zoals macfiltering? wep of wpa?

Macfiltering, WEP en WPA hebben alleen betrekking op het wireless gedeelte, dit zal dus nooit het probleem zijn. Kun je de kaart handmatig op 10 Mb zetten? En anders is de goedkoopste oplossing: toedeledokie met de Sweex netwerkkaart en er een andere inzetten.

ik zal morgen even kijken naar een andere kaart...
Wederom een geweldige ervaring met sweex:p (naja, tis een kaart van €3,75 zie ik net...we hadden hem nog liggen:rolleyes:)
iig bedankt:)

Macfiltering, WEP en WPA hebben alleen betrekking op het wireless gedeelte, dit zal dus nooit het probleem zijn. .

WEP en WPA heb je gelijk in maar macfiltering werkt ook op een utp verbinding (dien je wel een wireless router te hebben inderdaad)

Ok..ik heb nu Windows 98 geinstalleerd, en nu werkt m'n netwerk...
Dus kennelijk waren de drivers niet geschikt voor XP, terwijl er in de readme's wel stond dat hij daarvoor wel geschikt was...:confused:
vaag verhaal, maar ik zal nog wel even wat omprutsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan