Geen constante wifi met Apple producten, Thomson modem + wifi extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollowman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Sinds enige tijd heb ik problemen met de wifi, mijn vermoeden is dat het ligt aan de DNS Server in de Thomson Modem van UPC. Als ik de Thomson modem reset kan ik +/- 1 tot 2 dagen gebruik maken van de wifi, hierna stopt die ermee, een korte uitleg van hoe de situatie is

- Thomson Modem van UPC waarop aangesloten is 2 computers / "beveilingscameras met een DVR" (bepaalde poorten zijn geforward in de modem) en 1 netwerk switch.
- Op de netwerk switch zitten 2 computers aangesloten.

- Dan 20 meter verderop heb ik een wifi repeater aangesloten, deze pikt netjes het wifi signaal op van de thomson modem maar ik kan vervolgens met Apple apparatuur geen tot beperkt verbinding maken met de wifi repeater.

Pas als ik de thomson modem reset, of via het menu "release wan lease" & "renew wan lease" doe kan ik weer voor een korte periode gebruik maken van de wifi. Hoe kan ik de boel zo instellen dat ik ook met Apple producten connectie kan maken met de wifi repeater, oja met me android telefoon kan ik altijd connectie maken met de wifi repeater.

- Thomson TWG870
- Netwerk switch TP-LINK TL-SG1005D
- Wifi repeater TP-LINK TL-WA850RE

Mijn dank is groot voor de oplossing!

ga eens naar een ander kanaal en ook naar een 5 Ghz signaal.
Hier werken de apple producten gewoon goed.

Als ik hem op 5ghz zet dan kan mijn wifi repeater het draadloze netwerk niet meer vinden :confused:

dan kan de repeater een oorzaak zijn van jouw wisselende verbinding met de apple producten.
Ik heb even naar de specificaties van de repeater gekeken en zie dat deze de 5 GHz niet aankan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan