Geen contact meer met de Linksys 54G accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hallo allemaal

Gelijk na het ontvangen de Linksys 54G accespoint aangesloten en gekeken of hij zonder iets in te stellen werkte zoals ze hadden belooft. En ja hij deed het ( zonder beveiliging uiterraard.)

Omdat ik die verbinding toch beveiligd wilde hebben en bestanden wilde sharen met mijn andere computers ben ik de accespoint gaan configureren.

Wat heb ik allemaal gedaan:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pcmcia kaart een ip adres gegeven: 192.168.100.15

Acces point een ip adres gegeven: 192.168.100.16

Router had al het ip adres 192.168.100.1 ( dit adres heb ik dus als gataway opgegeven bij zowel het acces point als de pcmcia kaart. Verder hebben beide het subnetmasker 255.255.255.0 gekregen.

De naam van het accespoint heb ik standaard gelaten namelijk: syslink

De ssid is dezelfde als de werkgroep naam die al gebruikt werd bij het bedraaden netwerk.

Channel van het accespoint is standaard.

Wep is 128 bits. En bij de webkey 1 heb ik een 26 caracterig hexidecimaals reeks ingevoerd.

Dit heb ik allemaal gedaan door de setup van de installatie cd-rom te draaien.

Ik vervolgens vol goede moet internet explorer aangeklikt. Maar werkte dus niet vervolgens heb ik de pc opnieuw opgestart. Windows gaf hierna aan dat er geen netwerkverbinding was.

Vervolgens alles weer default waarde gezet om te kijken of hij het nu wel deed zoals nadat ik hem had uitgepakt. Maar helaad dat deed ie niet. Hem hem dus toch maar weer geconfigureerd. Alleen eerst zonder beveiliging. Kan hem wel aanspreken via het bedraaden netwerk.

Wat me wel opviel is nadat ik hem heb geconfigureerd staat die gataway in het acces point ingesteld op 192.168.1.1. Dit moet zijn 192.168.100.1(mijn router)

Waar ik ook niet zeker van ben is de gataway instelling. Welke ip adres moet ik opgeven als gataway op mijn pcmcia kaart? 192.168.100.1 (router) of 192.168.100.16 (acces point)

Heb geen syslink pcmcia kaart maar hij heeft het ff gedaan dus het kan wel werken.

Ik hoop dat jullie zien wat ik fout doe

Knackje

Ik denk dat het ligt aan de WEP.

Pak ff een kabel, stop die er in (moet kunnen) dan zet wep uit. Probeer het daarna wireless nog een keer.

ik heb zelf een WRT45G router, zelfde probleem gehad.

Hoi,

IK kan via een bedraade computer gewoon het accespoint benaderen. Dus daarmee kan ik het acces point gewoon configureren. Wep heb ik al uitgezet maar dat maakte niks uit. Ik zie met die pcmcia kaart in die laptop het acces point nog steeds niet. Windows geeft ook nog steeds aan geen verbinding te hebben.

Knackje

Is nu deels opgelost bleek dat ik elke keer dat mijn laptop opstart ik de netwerkaart moet activeren ook al is ie ingeschakelt.

Maar heb nog geen internet verbinding. Maar dat is een ander onderwerp dus open ik daar een andere topic voor

knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan