geen contact wireless printserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

le-fer

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2001
ik heb een wireless router/switch en een laptop die hiermee verbinding heeft.
Nu heb ik een wireless printserver ook op de router/switch aangesloten.

De router/switch geeft via DHCP een ip-nummer aan mijn laptop (192.168.1.100).
De printserver heeft een ip-nummer 192.168.1.101.

Deze printserver kan ik WEL benaderen als ik deze via een kabel heb aangesloten op de router/switch.
Zodra ik overga op een wireless verbinding wordt deze niet meer gevonden en kan ik deze printserver ook niet meer benaderen via het netwerk.
De router/switch ziet WEL het apparaat.

Ook als ik wil printen lukt dat WEL als de printserver is aangesloten via een kabel aan de router/switch, maar NIET als deze kabel ertussenuit wordt gehaald en op wireless wordt gewerkt.

Ik kom er echt niet uit! Wie-o-wie kan mij helpen!!!

Alvast bedankt!

Groet,

Fer

Ook probleem printserver

Fer

Ook ik heb dit probleem, ben bezig met supportservice van de leverancier
maar dit schiet helaas nog niet op,zodra ik mer weet laat ik het weten.

Systeem

Dell 9400 Centrino T2400 dual core, windows XP media center SP 2
router: WL 153 ,Sitecom
printserver: WL201, Sitecom

Tom

Geef de printer voor de wireless verbinding een ander IP maak hem statisch.

Geef de printer bv 192.168.1.50, waarschijnlijk begint je
DHCP server uit te delen bij 192.168.1.100.

Het lijkt er op dat het een IP conflict is en wireless en UTP op hetzelfde IP adres dat geeft gedonder in de router.

succes

Bedankt voor je reactie!

Bij de printserver is het UTP OF wireless.
Het is niet EN-EN.

Je sluit de printserver eerst aan via UTP zodat je deze kan configureren. Dan geef ik ook een ip-adres op. Zodra alles goed staat, trek je de UTP los en gaat de printserver over op wireless. Met nog steeds hetzelfde ip-adres wat je daarvoor hebt ingesteld.

In de router kan ik zien of het een ethernet of wireless verbinding is. Zodra er is overgeschakeld op wireless kan ik de router updaten, en zie ik dat de router een wireless verbinding ziet met de printserver, met het ip-adres.

Het blijft dus lekker vaag :-s

Ik zie echter géén 'computer name' staan voor de printserver. Zou het eventueel ook daaraan nog kunnen liggen?

Ik heb trouwens de volgende hardware:

PC: Acer laptop, Windows XP SP2
Router: LinkSys
Printserver : Sitecom WL201

Ook ik heb een vraag gestuurd richting de fabrikant hoe dit probleem op te lossen is. Als antwoord moest ik proberen te 'pingen'.
Bij het pingen krijg ik geen reactie terug. Het ligt dus echt aan het netwerk zelf... :-(

Laatst bewerkt:
wl 201

Ook ik ben in het bezit van de sitecom WL-201 printserver, ik heb hetzelfde probleem! De router ziet wel het MAC adres en zegt ook dat er twee actieve apparaten zijn verbonen. Echter krijgt de printserver geen ip adres toegewezen zodra het draadloos is. Statische ip adressen is ook geen oplossing. Kunnen jullie ook in de router wel het MAC adres vinden van de printserver? B ij mij wel.

Zijn er al oplossingen bij jullie die wel uitkomst bieden of vanuit Sitecom?

ligt aan wpa beveiliging

Het probleem ligt aan de wpa beveiliging. Die heeft sitecom dus niet goed geïmplementeerd. Dat is toch echt te stom om te bedenken! WPA bestaat nu toch ook al weer een aantal jaar. Sinds firmware 3.3 (de laatste officiele release) is wpa encryptie ingevoegd, maar deze werkt dus niet zo heel erg....
Als je je beveiliging in je Wireless router omlaag zet naar WEP open (!!!) dan doet hij het wel. Maar wil je dat wel???? Probeer het maar eens. Maar ik zou het niet zo laten.:mad:

nog ééntje met hetzelfde probleem....

Hey guys,
zijn jullie er ondertssen uit? Ik heb nl ook weer datzelfde probleem. Zelfde symptomen, zelfde opmerkingen, maar het is bij mij niet opgelost door WEP te gebruiken. Zelfs geen enkele beveiliging lost het probleem niet op.
Wordt het toestelletje zelf bij jullie ook zo vreselijk warm? Ik heb het vorige teruggestuurd hiervoor. Verbinding lukte niet en vreselijk hoge temperatuur. Ik heb nu een ander exemplaartje van een andere leverancier: precies hetzelfde; help...!

Stoffel

kksc1

Bij mij werd het ook best warm. Wep werkte bij mij prima, maar dat wilde ik niet. Ik vermoed dat je de verkeerde instellingen gebruikt voor de printerserver of voor je netwerk. Geef je aan aan je netwerk dat er extra apparaten toegang mogen hebben of heb je dat wellicht beperkt? IP adres oké en in de goede range?

Ik gebruik de printerserver nu als een vaste server en heb een tweede hands draadloze router gekocht, die gebridged is met mijn eigenlijke draadloze verbinding. Dat werkt, maar is wel een relatief prijzige oplossing.

Grrrr

Is er al iemand uit met deze probleem ...
Met de rest heb ik ook hetzelfde probleem ... en dit is mijn vak ... strond vervelend..

reactie van sitecom

Sitecom gaf aan dat ze de printerserver met 'heel veel' routers hadden getest, maar dat zoals ik het probleem beschreef het klaarblijkelijk niet goed met mijn US Robotics werkt. Jammer maar helaas.
Zat er niet in dat dat zou verbeteren in de toekomst. En daar moet je het mee doen.

Maar volgens mij ligt het niet aan de router ... ik heb het als een adhoc server gedefinieerd en als ik de ethernet cabel van de Printserver afhaal kan ik het keurig zien in mijn netwerk omgeving .... in princiepe moet jij de router kunnen UITSCHAKELEN en gewoon de printserver gebruiken om te printen ...... IK KAN ZELFS OOK EEN ATTACH DOEN ALSOF HET MIJN ROUTER IS ..... EN SELFS PRINT HIJ DAN .....:rolleyes::rolleyes::rolleyes: ... maar vinden met de Sitecom Management Utility te definieeren als een PRINSERVER ..VERGEET HET .... NIET TE VINDEN ..... dit is een SITECOM SOFTWARE PROBLEEM volgens mij ....

Ik vind SITECOM ECHT WAARDELOOS

Laatst bewerkt door een moderator:
roamin,

Graag een beetje minder grote letters gebruiken de volgende keer.
En je post hoeft niet minimaal voor de helft uit hoofdletters te bestaan en compleet vet te zijn, zonder begrijpen we het ook wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan