Geen D3D meer na Bios update MoBo!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agmarco

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2003
Sinds ik de Bios van mijn MSI K3 Ultra Aru (MS-6380E) moederbord heb geupgrade naar de laatste versie lijkt mijn videokaart MSI TI4600 128MB (MS-8725) niet meer te werken zoals het hoort.
Ik heb de instellingen van de nieuwe bios zo gezet als ik ze had met de oudere versie maar toch werkt nu D3D niet meer. Ik draai onder Windows Xp Pro.
DXDIAG geeft de volgende meldingen:

Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x887602eb (Foutcode)

Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x8007000e (Onvoldoende geheugen)

Testresultaten van Direct3D 9: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x8007000e (Onvoldoende geheugen)

Alle games geven nu aan dat ik onvoldoende geheugen heb of dat mijn videokaart niet voldoet.
Ook start mijn monitor soms niet meer op en moet ik meerdere malen booten voor de monitor
weer aanslaat. Heel soms doet D3D het eventjes weer maar als ik dan in een game zit krijg ik de melding apparaatfout en moet ik opnieuw opstarten en dan doet D3D het niet meer.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn videokaart. Hoe kan de succesvolle update van mij moederbord
dit effect hebben??? En hoe krijg ik mijn videokaart weer in oude staat terug? Hoop dat iemand mij kan helpen.

Laatst bewerkt:
Heb je al eens de drivers van de videokaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Al een paar keer.
De officïele Nvidia en de MSI versies.
Niets helpt.
Ook de nieuwste DirectX geprobeerd.
Ook dit helpt niet!

Kan je nog terug flashen naar je vorige bios?
Waarom eigenlijk een update van je Bios?

Heb al teruggeflashed.
Situatie blijft dan toch hetzelfde. Geen D3D dus.
Kon een funktie van de bij het MoBo geleverde software
niet meer activeren. Cooler XP. Dit verhoogde de activiteit van de fans een beetje en mijn kast wordt zo rond de 55 graden. Vandaar.
Heb er nu wel spijt van want ook dat programma werkt nog steeds niet. Maar dat is veel minder erg dan dat mijn games nier meer runnen.
Bedankt voor de snelle reacties trouwens.
Zal morgen nog even kijken want ik moet nu stoppen.

Gr.

Heb hetzelfde moederbord met een GF4Ti4200 met ook de nieuwste BIOS-update (v5.7) en geen problemen na het flashen.

Zet de instellingen es van et BIOS op Default of Optimized doe Save. Start nu de pc es opnieuw op. Werkt ie nu wel weer (niet geoptimaliseerd), dan heb je toch iets fout gedaan.
Nu draait je CPU waarschijnlijk onder de maat, maar dat kan je zelf wel aanpassen. Stel alles nu één voor één opnieuw in in het BIOS en start elke keer opnieuw op om te zien of ie nog goed loopt.

Stel niet alles in één keer in, want dan weet je weer niet waar de fout zit.

Laatst bewerkt:
Heb dit helaas zelf ook al geprobeerd.
Inderdaad moest ik eerst mijn CPU terugzetten op 133
ipv default 100.
Ook hier geen D3D of AGP oppervlakteversnelling!
Misschien moet ik maar weer eens opnieuw XP er op gaan zetten. Hopelijk helpt dat. Baal alleen omdat je dan veel programma's opnieuw moet instellen/installeren.
Wacht dus nog even op de verlossende tip.

Thanx

Geplaatst door Agmarco
Heb dit helaas zelf ook al geprobeerd.
Inderdaad moest ik eerst mijn CPU terugzetten op 133
ipv default 100.
Ook hier geen D3D of AGP oppervlakteversnelling!
Misschien moet ik maar weer eens opnieuw XP er op gaan zetten. Hopelijk helpt dat. Baal alleen omdat je dan veel programma's opnieuw moet instellen/installeren.
Wacht dus nog even op de verlossende tip.

Thanx

Nieuwste VIA4in1-drivers wel geinstalleerd?

Yep had verleden week de laatste versie opgehaald.
Iets met 48 op het eind. Ook een Latency Patch geprobeerd. Hier ook geen resultaat.
Heb al heel wat ellende meegemaakt maar dit is echt een vervelende.

Ga es terug naar een herstelpunt in Windows van het moment dat het nog allemaal werkte. Laten we zeggen; van 3 dagen terug ofzo.

Das een goeie, ga ik vanavond proberen.
Zit nu op mijn werk.

Thanx

Heb XP het herstelpunt van voor mijn Bios update laten terugzetten maar ook nu weer niets. Wat een ellende.
Heb nog wel wat extra info.
De enhanced USB controler en de Videokaart zitten samen op 1 IRQ namelijk 16. Wat ik vreemd vindt is dat bij de eigenschappen van de beeldschermadapter er over PCI bus 1 wordt gesproken en je ziet hier niets over AGP. Maar dit zal wel kloppen ben ik bang.

Alle drivers van VIA 4in1, MSI, Nvidia Detonator en zelfs de Latency Patch geïnstalleerd, niets.
Herstelpunt teruggezet, niets.
Teruggeflashed en alle instellingen op default gezet, niets.

Muurhond en Crash, in ieder geval bedankt voor jullie tips. Ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik mijn schijf formateren.

Ik raad je inderdaad ook een nieuwe Windows-installatie aan. Formateer de c-schijf en installeer Windows opnieuw. Als je weer problemen krijgt, horen we et wel en dan is er duidelijk iets anders aan de hand.

Je hebt in iedergeval wel de goeie BIOS-update genomen, aangezien ik hetzelfde moederbord hebt en dezelfde BIOS-versie. Bij mij ging et in één keer goed en ook Windows begon niet te zeuren.

Mijn XP is opnieuw geïnstalleerd en het probleem is verholpen! Had nog wel even wat problemen met mijn USB ADSL modem. Wellicht lag het probleem toch in die hoek. Jammer dat ik toch niet echt weet wat het probleem was.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Gr.

Geplaatst door Agmarco
Mijn XP is opnieuw geïnstalleerd en het probleem is verholpen! Had nog wel even wat problemen met mijn USB ADSL modem. Wellicht lag het probleem toch in die hoek. Jammer dat ik toch niet echt weet wat het probleem was.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Gr.

Zal wel een fout hebben gezeten in het register van Windows. Maar goed, dat maakt niet uit. Blij te horen dat alles weer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan