Geen datum in taakbalk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolandaatjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2003
Berichten
70
Normaal gesproken, als ik even snel wil weten wat de datum is, zet ik mn muis even op de klok rechtsonder in de taakbalk zodat bijv de mededeling "donderdag, 10 januari" verschijnt.

Nu wil mijn computer echter niet meer meewerken en zegt ie alleen nog maar "donderdag, januari". Als ik de kalender compleet weergeef door dubbel te klikken laat ie braaf de juiste datum zien, maar ik vond juist die alt/mouse-over tekst zo handig.

Weet iemand misschien hoe ik die weer tevoorschijn kan toveren?
 
Om het probleem zo mogelijk te localiseren: zijn de teksten in het popup-venstertje wél volledig als je de muis op bijvoorbeeld de iconen in het Systeemvak van de Taakbalk zet (dus links van de klok)?
 
Probeer eens het volgende. Ga naar het Configuratiescherm, Landinstellingen en dan tabblad Landinstellingen. Hoe staat de datum ingevuld bij Lange datumnotatie? Als die ook onvolledig is, maak hem dan wel compleet, klik op Toepassen en dan OK. Als de datum compleet staat vermeld, verander dan één positie en zet hem weer terug. Dan ook Toepassen en OK. Sluit alles af en herstart de PC. Is het beter nu?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan