geen dhcp lease????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij vaste ipadressen wordt dhcp door je pc niet gebruikr, vandaar dat schuiven met leasetijd geen enkele invloed/verbetering geeft bij vaste ipadressen.

Tijs.

Als ik zeg dat je een vast ipadres moet instellen en ik zie op je schermafdrukken dat je alles toch op automatisch toewijzen laat staan, zegt dat dan (variant op Louis van Gaal): Ben jij nou zo stom of ben ik nou zo slim?

Enige wat er stom aan is van mijn kant is dat ik mijn tijd verdoe aan mensen die mijn tips niet opvolgen en dan ook nog durven beweren dat mijn tips niet gewerkt hebben..

Tijs.

Als jij nou is begint te lezen... dan lees je dat dit de instellingen zijn van NA de reset waardoor die het weer deed... en ook vraag ik of je in kleutertaal kan neerzetten hoe ik het ip zeker weten goed instel.... niet gelijk zo kansloos reageren aub

Ga mij hier niet kansloos noemen... :evil:

En dat je hulp wilt bij het vast instellen heb ik verder nergens gelezen...

Stel het volgende in:
ipadres: 192.168.0.220
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1

Dns servers:
8.8.8.8
En
8.8.4.4

Tijs.

en anders misschien in leken taal kan uitleggen hoe ik het precies als statisch ip kan krijgen...snap wel wat van computers... maar beter in kleutertaal en super duidelijk dan dat ik denk dat ik het weet wat je bedoeld maar het toch net niet goed doe! je hulp wordt wel super goed ontvangen :) top dat je zoveel moeite doet :)

deze plaatjes zijn trouwens van na de reset en nu werkt het dus wel maar zoals je kan zien is de lease tijd niet al te lang en die kan ik wel aanpassen maar heeft tot nu toe weinig effect gehad

dus heb het niet gevraagd....? maar goed

moet ik dat instellen bij eigenschappen van het netwerk of in me router?
en als ik een vast ip adres benoem...moet ik dan dhcp uitzetten in me router?

Je moet het vaste ip-adres instellen op je pc, en je hoeft dhcp serving niet uit te zetten op je router.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan