Geen digitale TV, wel Eredivisie Live

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lanta

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Ik heb thuis een Samsung Smart TV met Internet en Digitale TV van Ziggo. Als extra heb ik Eredivisie Live. Verder komt de TV binnen via de Horizon-box en mn internet nog via een Thomsenmodem.

TV kijken doen we echter zelden. Het is of Netflix of voetbal via Eredivisie Live.

Ik zou dus graag digitale TV, inclusief Horizonbox willen opzeggen. De standaard (analoge) TV is dan verder prima.
Internet moet wel via de Thomsonmodem blijven binnen komen.
Toch zou ik graag voetbal willen blijven kijken. Is er een manier om dit te doen zonder alle extra kosten van digitale TV?

Ik ben bang dat je op een legale wijze automatisch óf een kabelaar als provider zal moeten hebben of, een digitale provider v.w.b. adsl / glasvezel. Je schrijft niet wie het Thomsonmodem host, is dat een adsl provider?

Aan de andere kant vond ik echter ook dit
Uit de promo kan ik niet keihard opmaken of je nu echt een digitaal TV abbo moet hebben bij een ads / glasvezel provider of een kabelaar, od dat een internetverbinding (alleen internet ADSL) al voldoende is. Stel ze de vraag en je bent eruit.

Laatst bewerkt:
Ik heb een half jaar terug met Ziggo gebeld. Volgens hen kun je geen Eredivisie Live kijken zonder digitale TV. Het modem is van Ziggo (ooit van UPC), en de medewerker vertelde me dat dit tegenwoordig geïntegreerd is in de Horzionbox. Hij adviseerde me de modem zeker te houden. Ik ga je link bekijken. Bedankt.

Klopt gedeeltelijk. Voor Ziggo klanten is de modemfunctie van de Horizonbox nog niet geactiveerd. Ziggo is nog aan het bedenken of )en zoja hoe) ze dit gaan implementeren.

Voor de rest ga ik er van uit dat je altijd een standaard abbo nodig hebt en daarbovenop eventuele extra zenderpakketten. Mogelijk dat je nog iets via een schotel anders kunt regelen.

Wat de analoge tv betreft. Deze zal door de kabelaars zo snel mogelijk worden uitgefaseerd. Wettelijk mag dit, volgens mij, nu intussen wel. Analoog kost teveel bandbreedte en zit behoorlijk in de weg voor het uitbreiden van het aantal digitale zenders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan