geen diskettestation

Status
Niet open voor verdere reacties.

iowaska

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Berichten
13
hoi,
heb xp geinstaleerd op de pc. Nu herkent hij geen pictogrammetje voor in diskettestation te raken. bij hardwarebeheer staat wel diskette bij. Iemand een oplossing voor mijn diskettestation te vinden???

had gehoord dat het enkel bij xp de diskette niet meer vindt. alvast bedankt

pc is

amd athlon xp 2400
512 ram
80 gig hd
ati radeon 9200 se 128MB
 
Als 'ie 'm in hardware WEL ziet dan is 'ie er dus ?

Wat zie je in de verkenner ?
Wat zie je als je klikt op Deze Computer ? (buroblad)

Met name een screendumpje van die laatste zou welkom zijn............

We lezen / zien zo wel ?
 
Bij verkenner of my computer herkent hij niets. In de bijlage een screenprint. Oh ja, ik heb dus geen vier dvd-drivers. Het zijn virtuele harde schijven waar ik mijn bin/cue files op laat draaien voor spelletjes. Voor ik deze had aangemaakt herkende hij de diskette ook niet echter
 

Bijlagen

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 52
Staat er in apparaten beheer nog een geel "?" of "!" voor?
Ik heb een zelfde probleem met win 2000.
Op mijn xp gaat het perfect (ik heb 5 pc's)
 
nope, staat niets geels voor. Diskdrive is maxtor6yo8olo.
misschien wordt ie gewoon niet ondersteund door xp??? is er een manier om via xp in dos te geraken, kan ik het zo is proberen misschien.
 
er zijn wellicht vele oplossingen maar ik zou het volgende adviseren controleer:

-of de a-drive goed is geinstalleerd ; kabels goed aangesloten ?
- wat gebeurt er als je een bootdisk van bijv. Win98 erin doet en de machine reboot ?
- maak binnen apparaatbeheer de installatie van de A-drive eens ongedaan en start de machine opnieuw op.
 
de dosprompt staat niet bij programma's in het startmenu.

speedtouch, bedankt voor de link. Heb is gekeken, maar er staat niet hetzelfde als xp zegt dat er moet staan. Misschien diskettestation is verwijderen en dan kijken wat ie doet als opnieuw opstart. Heb geen bootdisk, laat meestal booten van cdrom. bedankt voor de reacties, ga nog wat verder prullen:eek:
 
heb uninstal van de diskettedrive gedaan en opnieuw herboot. Hij vindt gewoon de diskette automatisch opnieuw zonder problemen. Denk dus dat het meer iets moet zijn in de trant van de link die speedtouch me doorstuurde.

met vriendelijke groet,
iowaska
 
haha, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost he. lol:D

ga eens wat verder zoeken...desnoods laat ik win98 naast mijn xp runnen als xp het probleem zou zijn :cool:

groetjes
 
de dosprompt staat idd. niet onder programma's maar 1 menuutje daar onder : bureau accessoires. ;)
 
Dit is geen XP probleem.
Heb je nu weer hetzelfde als eerst ?

groetjes speedtouch
 
ok thanks. Nope hij herkent de diskette ook niet in de dos-prompt. toch vriendelijk bedankt
 
en als je doet wat in de link van Speedtouch staat ?

WARNING: If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.
Click Start, and then click Run.
In the Run box, type regedit, and then click OK.
Locate the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E980-E325 11CE-BFC1-08002BE10318}

In the right panel, click Upperfilters, and then press DELETE.

When you are prompted to do so, click Yes to confirm the deletion.
In the right pane, click Lowerfilters, and then press DELETE.

When you are prompted to do so, click Yes to confirm the deletion.
Restart your computer.
 
jep, staat bij de hardware bekend maar geeft ie niet in mijn computer. zie ook dat ik naast currentcontrolset nog "controlset1" en "controlset3" heb staan by hkeylocolmachine. Ik vermoed dat dit is omdat ik twee partities heb op mijn harde schijf?
bijgevoegd nog een scrrnprint v mn regedit, zodat je rechts ziet. misschien dat het er mee te maken heeft dat "value is not set yet?"??
 
zal morgen de bedrading eens nakijken, geen schroevedraaier in de buurt. Toch denk ik niet dat het daar aan ligt aangezien hij de diskdrive wel herkent bij mijn hardware devices.
:thumb: thanks for all the help, i appreciate :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan