geen .dll bestanden op Windows98 cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbreukel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
nadat mijn pc is gecrasht na een format c: actie, heb ik met veel moeite Windows 98 weer kunnen installeren. Ook de inbelverbinding voor internet en outlook moet ik weer opnieuw installeren. vIa start-conf.scherm-internetopties-verbinding-instelling-handmatig verbinden-via telefoonlijn en dan moet de cdrom van Windows erin. dat doe ik ook en dan krijg ik allemaal meldingen dat er oa volgende bestanden niet op de cd staan: pppmac.vdx, rasap116.dll, rasap132.dll, manp.dll, smmscrpt.dll. Hoe kan dit nu, want het is echt de officiele cdrom van Windows 98. daar zou toch al het nodige moeten opstaan?
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Welkom op de Helpmij !

ik vermoed dat je naar een "diepliggender" map op de CD moet surfen.

(vraag mij niet welke, dat weet ik niet...........)

Welkom op het forum

Je zegt het al
heb ik met veel moeite Windows 98 weer kunnen installeren

Hieruit blijkt dat de installatie niet soepel is verlopen.waardoor je mogenlijk het een en ander mist, de missing *.dll file's kan je e.v.t op DEZE site halen.

Echter ik zou er toch voor kiezen om alles opnieuw te formatteren en windows opnieuw te installeren.

groetjes speedtouch

Banner

Ik wou alleen maar even kwijt dat die banner erg leuk is gemaakt.
Samen met het banner logo ip adres van de router.
Leuk, leuk en nog leuker om te weten hoe..??

Sorry

Sorry Peter, ik weet al hoe....

grtjs jjw

dan maar opnieuw installeren

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik inderdaad de pc eerst helemaal formateer en dan Windows enzo er weer opzet.
Ik weet niet precies hoe ik op een goede manier C: en d: zou kunnen formateren (de vorige keer is het ook niet helemaal goed gegaan volgens mij). Maar waarschijnlijk moet ik dan in een ander hoofdstuk van deze site zoeken.

Formateren

Goed formateren is eigenlijk heel simpel.

Zorg voor een goede opstart flop.
Start daarmee de pc op, daarna geef je een format commando, deze moet uiteraard wel op de flop staan.
Als je dit gedaan hebt dan reset je de pc door hem uit te zetten.
Daarna weer opstarten met die flop en dan de cd van windows erin, setup draaien en je krijgt een volledige schone installatie.

Ik zelf doe ook nog tussen tijds een fdisk op de harde schijf om er zeker van te zijn dat deze dan echt schoon is.

grtjs jjw

ps: flop te downloaden van home.tiscali.nl/theplace/progjes/OPSTART.ZIP
Deze uit pakken en op een lege flop zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan