Geen draadloos internet door firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superseven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Hallo,

Ik zit al enige tijd met een probleem met het internet. Door en of andere reden is het bij mijn computer niet meer mogelijk om via een draadloze verbinding (via een router) te internetten. Het vreemde hieraan is dat bijvoorbeeld google wel wordt geopend en ook daadwerkelijk zoekt, maar geen pagina's kan openen. Ook een site intikken bij de address balk werkt niet. Tevens geeft windows aan dat de verbinding tot stand is gebracht en het signaalsterkte perfect is Als ik een vaste adslkabel aansluit is het probleem verholpen en is internetten geen probleem.

Nu is mij gezegd dat het zou kunnen liggen aan firewall instellingen. Op de computer is Sicsco security agent geinstalleerd. De ingebouwde firewall van windows staat niet aan. De router die ik een gebruik is van het type Linksys: Wireless-g 2.4 GHZ model: wrt54g. Verder zou ik niet weten of het aan andere instellingen zou kunnen liggen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

T. Schimmel

Superseven,

Ik ben geen expert maar kan misschien wel je vermoeden bevestigen.
Ik heb eenzelfde wireless router. Ook bij mij is het voorgekomen dat ik niet meer het internet op kon of mijn post via Outlook lezen. Ik ben er achter gekomen dat dat aan de firewall lag. Die blokkeerde de binnenkomende verbindingen. Na flink wat gerommel en zoeken in allerlei instellingen heb ik het voor elkaar gekregen dat de internet verbinding als veilig wordt beschouwd en dus wordt gebruikt én dat Explorer als een veilig programma wordt beschouwd en gebruikt mag worden.
Verder heb ik de verbinding beveiligd met zo'n WEP-protocol (geloof dat dat zo heet). Als ik daarvan bij de instellingen van de netwerkverbinding het wachtwoord niet ingeef krijg ik ook geen verbinding met het internet.

Zo, heb hebt wat te zoeken.

Groeten en succes,
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan